Voor alle duidelijkheid, iemand anders die een overtreding maakt, geeft u niet het recht om zelf een overtreding te maken. Enfin, goed dat die agent nog ergens begrip heeft voor de situatie en u laat vertrekken.Net hetzelfde meegemaakt...straat in het centrum met verbod van +3.5T ...Op het einde van de straat steek ik over omdat tankwagen 25Ton mij op de hielen zit om in te halen, maar niet lukt wegens straat te smal..ik steek over , kom op het voetpad..Oom agent komt met fiets aangereden, begint te roepen dat dit niet kan, en dat ik op voetpad terechtkom etc etc...Terwijl staat de 25 Ton wagen naast ons aan te schuiven aan het rond punt...ik vraag hem, zie je niet waarom ik hier overvlieg? Die vrachtwagen daar !! Wat is er van die vrachtwagen vraagt hij...? Ik zeg gewoon" omdat hij hier niet mag rijden natuurlijk"....vraagt hij ome agent " en waarom niet? Ik wijs naar het bord dat 2 meter achter hem staat....Wat doet mijnheer ? Op zijn fiets springen en doorrijden natuurlijk...Jaja, in dienst van het volk, en betaald door het volk...
U had het recht om van uw fiets te stappen en gewoon als voetganger, met de fiets aan de hand, op het voetpad te wandelen, tot die tankwagen voorbij was.Ik had enkel het recht om onder die wielen van de vrachtwagen te liggen, terwijl hij met 25 ton over mij rijdt.
Nogmaals, een ander zijn overtreding heeft totaal geen uitstaans met uw overtreding.en die daar - nogmaals- NIET mag rijden in die straat
Wie spreekt er van springen? Rijdt gewoon met je fiets even het voetpad op zodat je veilig bent, en stap dan onmiddellijk af. Dan had die agent waarschijnlijk helemaal niets gezegd. Maar je bent gewoon verder blijven fietsen op het voetpad. Tja... En dan nog een grote mond opzetten tegen een agent die je terecht een opmerking geeft...Als jij van je fiets wil springen met een vrachtwagen op een meter achter jou, mag je mij dat altijd eens komen voordoen...
Tja, als je er zo over denkt, kan ik enkel aanraden om, moest je ene boete ontvangen, deze niet te betalen en uw gelijk te proberen halen voor de politierechtbank. Veel succes!En die regels mag hij mij zeker op wijzen, maar ik ga mij niet onder de wielen van een vrachtwagen leggen, ik mag toch wel mijzelf in veiligheid brengen als er zulk gevaar dreigt...??
Ik vrees dat er je wel iets meer ontgaat...Je E 17 relevantie ontgaat mij wel een beetje...