Geen PV opgemaakt door politie na ruzie partners

Evy12345
Topic Starter

Geen PV opgemaakt door politie na ruzie partners

#1 , 21 okt 2016 11:14

Beste,

Mijn zus zit in een vechtscheiding.

Een paar jaar geleden heeft haar ex-partner haar aangevallen in hun woning. Hij heeft mijn zus in een hoekje gedreven en meerdere keren met een wasrek hard op haar hoofd geslagen. Bang is mijn zus kunnen wegvluchten, naar het huis ernaast, waar mijn moeder woont. Zij belt daar de politie, de politieagent komen even later om de situatie te bedaren.
Nu, een paar jaar later, gaat het koppel uit elkaar, en vraagt mijn zus bij de lokale politie een PV op van die nacht van het agressieve houding van haar ex. (om voor te leggen aan de rechter). De politie laat haar weten dat daar geen PV van is opgemaakt.

Is dit normaal? Kan dit?

Ik hoor het graag,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 21 okt 2016 11:21

Is er toen gevraagd geweest om een pv op te maken?

Evy12345
Topic Starter

#3 , 21 okt 2016 15:42

Beste,

De politie is langsgeweest om met beide partijen te praten, en ook om het zoontje "te redden" dat bij de agressieve man in huis zat.
De politie heeft niet gevraagd of er een PV moet opgemaakt worden.
Het slachtoffer heeft er ook niet naar gevraagd, daar die emotioneel was, en er vanuit ging dat er standaard een pv zou gemaakt worden.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2016 16:17

en er vanuit ging dat er standaard een pv zou gemaakt worden.
Ik vrees dat dit een foutieve aanname is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 okt 2016 16:24

Van de feiten moet wel een meldingsverslagzijn opgemaakt.
Is er gebeld met 101 dan is er zo wie zo een digitale doorgave aan politiezone - daar wordt een meldingsfiche opgesteld die door de interventie eenheid wordt aangevuld. Dit dossier heeft een meldingsnummer en dat op zijn minst kan u krijgen. 101 info wordt maximaal 6 maanden bijgehouden.
Als er niet vermeld werd dat er (ernstige) slagen zijn gevallen ... zal de klassering feitelijkheden zijn...edoch gezien koppel zou er toch een IFG link moeten zijn.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”