Ja, u kan steeds in beroep gaan indien u niet akkoord bent met uw straf.Kan ik hiermee in hoger beroep gaan?
Dat kan niemand hier voorspellen. Wat bedoelt u trouwens met "winnen"? Vrijgesproken worden, vermoed ik?Kan ik dit überhaupt wel winnen?
Niemand hier zal veel zinnigs kunnen zeggen, aangezien niemand hier de details van uw zaak kent.Weet iemand hier meer van?
De andere partij heeft dezelfde straf gekregen, hij moet ook 120 uur werkstraf uitvoeren.Ja, u kan steeds in beroep gaan indien u niet akkoord bent met uw straf.Kan ik hiermee in hoger beroep gaan?Dat kan niemand hier voorspellen. Wat bedoelt u trouwens met "winnen"? Vrijgesproken worden, vermoed ik?Kan ik dit überhaupt wel winnen?Niemand hier zal veel zinnigs kunnen zeggen, aangezien niemand hier de details van uw zaak kent.Weet iemand hier meer van?
Mag ik vragen welke straf de andere partij gekregen heeft? Heb je je burgerlijke partij gesteld tov de andere partij, om zo uw ziekenhuiskosten, eventuele werkongeschiktheid vergoed te krijgen?
Nee er zijn geen getuigen in dit verhaal, er was wel iemand die ik al jaren niet had gezien en bij me stopte om me naar het ziekenhuis te begleiden op die bewuste dag maar sindsdien heb ik die ook niet meer gezien. Zoals ik al vertelde, de meeste mensen hebben het zien gebeuren, het was nogal in een drukke straat in een grote stad maar de meeste blijven niet stilstaan en gaan verder met hun leven.Als ik uw verhaal zo lees dan vind ik de uitspraak ongelofelijk. Letterlijk ongelofelijk.
Ik kan me echt niet voorstellen dat een rechter dergelijke beslissing zou nemen in de situatie zoals u die hier neerschrijft.
Ben je zeker dat er geen andere getuigen zijn die uw verhaal tegenspreken?
Heeft de tegenpartij getuigen?
Heeft u reeds een strafblad?
Hebt u altijd deze versie van het verhaal verteld? Ook aan het verplegend personeel?
Zoals u hier neerschrijft is het eigenlijk woord tegen woord en zal een uitspraak gebeuren op basis van redelijk vermoeden. De rechter zal dus een redelijk vermoeden hebben dat u toch niet zo onschuldig bent zoals u laat uitschijnen.
Kan je niets bedenken waarom de rechter dit vermoed?
Lijkt me een correcte conclusie als er verder geen getuigen of bewijsmateriaal is. Ik zie niet in waarom het verhaal van de tegenpartij minder geloofwaardig zou moeten geacht worden dan jouw versie? Tegenpartij zal niet gezegd hebben dat jij zijn hand gebroken hebt met uw kaak, maar dat jij er bijvoorbeeld op geslagen of gestampt hebt. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat jij liegt, maar als de tegenpartij hier zijn verhaal zou posten, zou ik ook niet meteen durven zeggen dat hij liegt. Dus wie moet je dan geloven? In zo'n geval moet je naar de concrete bewijzen kijken.De andere partij heeft dezelfde straf gekregen, hij moet ook 120 uur werkstraf uitvoeren.
We moesten elkaars schade vergoeden, omdat justitie niet kon bewijzen dat hij me om zinloze redenen sloeg en hij ook een verklaring heeft afgelegd dat ik hem geslagen heb op zijn hand en deze ook heb gebroken (heel logisch volgens justitie, ik heb heel hard met mijn kaak tegen zijn hand geslagen) zijn ze van wederzijdse slagen en verwondingen uitgegaan.
Tja, dat is dus het probleem.De justitie assistent vertelde me ook, dat ze dagelijks dit soort zaken krijgen en hoe hard hij me ook geloofde, de procureur kijkt naar de feiten in het dossier en er zijn geen getuigen en geen beelden.
Die beelden worden maar kort bewaard. Als er een moord gebeurd, zullen die beelden meteen opgevraagd worden. Hoeveel tijd zat er in uw geval tussen de feiten en het opvragen van de beelden?Vind het ook vreemd van die beelden, de vaste politie camera heeft alles gefilmd als er iets gebeurt op die plek en er doden vallen maar een "banale" "vechtpartij" daar hebben ze geen beelden van.
Mag ik vragen wat de aanleiding was van de vechtpartij? Ik kom zowat overal en nog nooit in mijn leven ben ik zomaar in een vechtpartij terecht gekomen. Ik ben wel al uitgedaagd, maar dan wandel ik zoals ieder zinnig mens gewoon de andere richting uit en ga de uitdaging niet aan. Daar heb ik niet de tijd, noch de zin voor.Ik word nu nog eens gestraft terwijl ik die dag de deur uitging en goedgezind en onderweg was naar mijn werk om later mijn vrouw te verassen met een etentje en dan overkomt me dit en de nachtmerrie wilt sinds die dag maar niet stoppen, ik ben er wekenlang zo ziek van geworden dat ik er destructieve gedachtes aan heb overgehouden. Dan ben je eerlijk maar waar is gerechtigheid dan nog gebleven in dit land..
Awel dit is waar ik het heel moeilijk mee heb, we zijn allebei gestraft (ik eigenlijk nog harder vermits ik met blijvende fysieke en psychologische letsel rondloop) met een werkstraf. Ik wou hiermee in beroep gaan en correctioneel gaan, maar de bemiddelaar vertelde me dat het dan op mijn strafblad komt als ik dit zou doordrijven. Nu ben ik zo bang geworden dat het niets zou uithalen en ik heb mijn beetje geloof in justitie dat ik nog had verloren bij de dag dat ik het verdict moest aanhoren. Dit doet me verschrikkelijk veel pijn, ik heb hier niet om gevraagd om slachtoffer te worden van zinloos geweld en dan word ik nog onrechtvaardig gestraft. Er zijn toch heel wat gaten los bij justitie dat ze deze lijn volgen. Misschien moest ik die bewuste dag sterven, dan hadden ze misschien een wake voor me gehouden en waren er misschien wel beelden van de moordpartij en was er wel wat media aandacht geweest maar nu ik fysiek in orde ben "classeren" ze het onder een banale vechtpartij.Weet u toevallig of de dader gestraft is? Dat hij vrijuit gaat en u niet, zou mij ongelofelijk verbazen. Dat jullie allebei gestraft zijn omdat er wederzijdse slagen en verwondingen waren, kan ik ergens nog begrip voor hebben, maar dan blijft het toch nog moeilijk te aanvaarden.
Ik ken de tegenpartij niet, ik heb die voor die bewuste dag nooit in mijn leven gezien of tegengekomen. Ik weet niet wat hem bezielde, misschien stond mijn hoofd hem niet aan of zag hij me voor iemand anders. Ik weet het echt niet en vermits dit als wederzijdse slagen en verwondingen word gezien ga ik nooit zijn versie te horen krijgen.Lijkt me een correcte conclusie als er verder geen getuigen of bewijsmateriaal is. Ik zie niet in waarom het verhaal van de tegenpartij minder geloofwaardig zou moeten geacht worden dan jouw versie? Tegenpartij zal niet gezegd hebben dat jij zijn hand gebroken hebt met uw kaak, maar dat jij er bijvoorbeeld op geslagen of gestampt hebt. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat jij liegt, maar als de tegenpartij hier zijn verhaal zou posten, zou ik ook niet meteen durven zeggen dat hij liegt. Dus wie moet je dan geloven? In zo'n geval moet je naar de concrete bewijzen kijken.De andere partij heeft dezelfde straf gekregen, hij moet ook 120 uur werkstraf uitvoeren.
We moesten elkaars schade vergoeden, omdat justitie niet kon bewijzen dat hij me om zinloze redenen sloeg en hij ook een verklaring heeft afgelegd dat ik hem geslagen heb op zijn hand en deze ook heb gebroken (heel logisch volgens justitie, ik heb heel hard met mijn kaak tegen zijn hand geslagen) zijn ze van wederzijdse slagen en verwondingen uitgegaan.Tja, dat is dus het probleem.De justitie assistent vertelde me ook, dat ze dagelijks dit soort zaken krijgen en hoe hard hij me ook geloofde, de procureur kijkt naar de feiten in het dossier en er zijn geen getuigen en geen beelden.Die beelden worden maar kort bewaard. Als er een moord gebeurd, zullen die beelden meteen opgevraagd worden. Hoeveel tijd zat er in uw geval tussen de feiten en het opvragen van de beelden?Vind het ook vreemd van die beelden, de vaste politie camera heeft alles gefilmd als er iets gebeurt op die plek en er doden vallen maar een "banale" "vechtpartij" daar hebben ze geen beelden van.Mag ik vragen wat de aanleiding was van de vechtpartij? Ik kom zowat overal en nog nooit in mijn leven ben ik zomaar in een vechtpartij terecht gekomen. Ik ben wel al uitgedaagd, maar dan wandel ik zoals ieder zinnig mens gewoon de andere richting uit en ga de uitdaging niet aan. Daar heb ik niet de tijd, noch de zin voor.Ik word nu nog eens gestraft terwijl ik die dag de deur uitging en goedgezind en onderweg was naar mijn werk om later mijn vrouw te verassen met een etentje en dan overkomt me dit en de nachtmerrie wilt sinds die dag maar niet stoppen, ik ben er wekenlang zo ziek van geworden dat ik er destructieve gedachtes aan heb overgehouden. Dan ben je eerlijk maar waar is gerechtigheid dan nog gebleven in dit land..
Ik snap u wel, maar zonder enig bewijs is het natuurlijk moeilijk om gelijk te halen. De bewijsbare feiten zijn: er is een vechtpartij geweest en beide betrokkenen zijn gewond. Al de rest is uw verhaal en de dader zal ook wel zijn verhaal hebben. Ik begrijp dat dit hard aankomt, maar kijken naar wie er het zwakste uitziet, welke partij het meeste sympathie opwekt of welke partij het zwaarst gewond is, is echt geen manier van werken.Awel dit is waar ik het heel moeilijk mee heb, we zijn allebei gestraft (ik eigenlijk nog harder vermits ik met blijvende fysieke en psychologische letsel rondloop) met een werkstraf. Ik wou hiermee in beroep gaan en correctioneel gaan, maar de bemiddelaar vertelde me dat het dan op mijn strafblad komt als ik dit zou doordrijven. Nu ben ik zo bang geworden dat het niets zou uithalen en ik heb mijn beetje geloof in justitie dat ik nog had verloren bij de dag dat ik het verdict moest aanhoren. Dit doet me verschrikkelijk veel pijn, ik heb hier niet om gevraagd om slachtoffer te worden van zinloos geweld en dan word ik nog onrechtvaardig gestraft. Er zijn toch heel wat gaten los bij justitie dat ze deze lijn volgen. Misschien moest ik die bewuste dag sterven, dan hadden ze misschien een wake voor me gehouden en waren er misschien wel beelden van de moordpartij en was er wel wat media aandacht geweest maar nu ik fysiek in orde ben "classeren" ze het onder een banale vechtpartij.Weet u toevallig of de dader gestraft is? Dat hij vrijuit gaat en u niet, zou mij ongelofelijk verbazen. Dat jullie allebei gestraft zijn omdat er wederzijdse slagen en verwondingen waren, kan ik ergens nog begrip voor hebben, maar dan blijft het toch nog moeilijk te aanvaarden.
Dit is waar ik ook aan dacht om hiermee naar de media te lopen. Ik heb totaal geen zin om een werkstraf te gaan doen, moest ik nu iets hebben gedaan, dan snap ik het maar dit is de wereld op zijn kop.Als dit werkelijk zo is dan heb ik er ook geen verklaring voor. Dergelijke uitspraken maken ze echt niet dagelijks mee, geloof me. Heb dit in mijn carriere nog nooit meegemaakt. Dergelijke uitspraken gebeuren enkel als er een redelijk vermoeden is.
Een van de basisbeginselen van het wetboek is dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. En uw verhaal gaat hier loodrecht tegen in. Tot daar aan toe dat uw belager geen straf krijgt. Maar dat u, als slachtoffer, ook gestraft wordt is gewoon frapant en gaat er bij mij echt niet in.
Ik kan u enkel maar aanraden in beroep te gaan en met dit verhaal naar de media te gaan.
Ik werk als programmeur bij een klein bedrijf, dit is ook wat mijn advocaat zei. Hij was eerlijk met me en vertelde dat het geen zin had om in hoger beroep te gaan als ze deze lijn al volgen, als er nu beelden van die bewuste dag waren dan was het een andere verhaal geweest. De bakker aan de overkant van de straat heeft ook alles gezien maar ik weet niet of dat ik nu een half jaar later nog met getuigen mag afkomen.Ik snap u wel, maar zonder enig bewijs is het natuurlijk moeilijk om gelijk te halen. De bewijsbare feiten zijn: er is een vechtpartij geweest en beide betrokkenen zijn gewond. Al de rest is uw verhaal en de dader zal ook wel zijn verhaal hebben. Ik begrijp dat dit hard aankomt, maar kijken naar wie er het zwakste uitziet, welke partij het meeste sympathie opwekt of welke partij het zwaarst gewond is, is echt geen manier van werken.Awel dit is waar ik het heel moeilijk mee heb, we zijn allebei gestraft (ik eigenlijk nog harder vermits ik met blijvende fysieke en psychologische letsel rondloop) met een werkstraf. Ik wou hiermee in beroep gaan en correctioneel gaan, maar de bemiddelaar vertelde me dat het dan op mijn strafblad komt als ik dit zou doordrijven. Nu ben ik zo bang geworden dat het niets zou uithalen en ik heb mijn beetje geloof in justitie dat ik nog had verloren bij de dag dat ik het verdict moest aanhoren. Dit doet me verschrikkelijk veel pijn, ik heb hier niet om gevraagd om slachtoffer te worden van zinloos geweld en dan word ik nog onrechtvaardig gestraft. Er zijn toch heel wat gaten los bij justitie dat ze deze lijn volgen. Misschien moest ik die bewuste dag sterven, dan hadden ze misschien een wake voor me gehouden en waren er misschien wel beelden van de moordpartij en was er wel wat media aandacht geweest maar nu ik fysiek in orde ben "classeren" ze het onder een banale vechtpartij.Weet u toevallig of de dader gestraft is? Dat hij vrijuit gaat en u niet, zou mij ongelofelijk verbazen. Dat jullie allebei gestraft zijn omdat er wederzijdse slagen en verwondingen waren, kan ik ergens nog begrip voor hebben, maar dan blijft het toch nog moeilijk te aanvaarden.
U kunt in beroep gaan, maar dan hebt u inderdaad kans dat het op uw strafblad komt, aangezien het dan een effectieve veroordeling wordt. Als het u echter zo hard tegensteekt, zou ik er toch mee voort gaan. Ik weet niet in welke sector u werkt, maar in veel sectoren is er geen vereiste voor blanco strafblad.
Ik begrijp uw situatie en zou zelf ook verbouwereerd zijn.Dit is waar ik ook aan dacht om hiermee naar de media te lopen. Ik heb totaal geen zin om een werkstraf te gaan doen, moest ik nu iets hebben gedaan, dan snap ik het maar dit is de wereld op zijn kop.Als dit werkelijk zo is dan heb ik er ook geen verklaring voor. Dergelijke uitspraken maken ze echt niet dagelijks mee, geloof me. Heb dit in mijn carriere nog nooit meegemaakt. Dergelijke uitspraken gebeuren enkel als er een redelijk vermoeden is.
Een van de basisbeginselen van het wetboek is dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. En uw verhaal gaat hier loodrecht tegen in. Tot daar aan toe dat uw belager geen straf krijgt. Maar dat u, als slachtoffer, ook gestraft wordt is gewoon frapant en gaat er bij mij echt niet in.
Ik kan u enkel maar aanraden in beroep te gaan en met dit verhaal naar de media te gaan.
Ik laat me liever psychisch incapabel verklaren dan dat ik 120 uur werkstraf moet gaan uitvoeren, als ze dit doorvoeren zal ik er alles aan doen om de werkstraf niet te gaan doen.
Tja, de verwondingen zijn er wel, natuurlijk. Als beiden vrijgesproken worden, zou het er op neerkomen dat die verwondingen er vanzelf gekomen zijn bij beiden?Bij gebrek aan bewijs moeten jullie beiden vrijgesproken worden.
Tuurlijk. Waarom zou die bakker niet mogen getuigen?De bakker aan de overkant van de straat heeft ook alles gezien maar ik weet niet of dat ik nu een half jaar later nog met getuigen mag afkomen.