Beste,
Ik heb een hele moeilijke situatie voor:
Ik heb een ex die enige tijd met iemand samen was. Plots begint ze terug met mij contact te zoeken. Bijgevolg is ze een paar keer betrapt als ik een SMS terug stuur of via Whatsapp contacteer. Hij heeft me per sms en mail bedreigd en vermeldt dat hij me zou aangeven voor "stalking", terwijl het zij is die met mij contact zoekt op momenten dat hij er geen weet van heeft.
Een 2-tal weken is zij uit huis gezet door hem.
Ondertussen weet ik dat er meerdere problemen zijn:
- Hij pluimt haar financiëel
- Moet alles opgeven wat haar dierbaar is
- Opgesloten in appartement als hij weg was(appartement op slot), en zij had geen sleutel dus geen toegang naar buiten.
Ik heb haar geholpen toen ze buiten vloog, daar ik de enige was die ze rond 23u30 nog kon bereiken. Raar maar waar is ze ondertussen terug naar hem. Ik heb het gevoel dat ze haar mond niet durft open doen en alles over haar laat gaan, en als ex voel ik me in een rare situatie en weet niet goed hoe hiermee om te gaan of wat ik kan doen voor haar.
Kan ik eigenlijk iets voor haar betekenen? Ik weet niet of de Politie direct iets met mijn uitleg kan aanvangen, vandaar ik hier eerst even raadpleeg.
Sinds de dreiging die hij me ooit heeft gestuurd ben ik begonnen met gespreksopnames waarin duidelijk is te horen hoe bang ze op verschillende momenten is, en om mezelf in te dekken voor het geval hij een procedure Stalking wou inschakelen. Ook mails ben ik beginnen bijhouden, maar ik weet ook dat hij in haar accounts(mail, Facebook, ...) heeft gezeten.