Parket eist 6 maanden voor iets waar ik nooit verhoord voor ben

JonasDS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parket eist 6 maanden voor iets waar ik nooit verhoord voor ben

#1 , 02 feb 2017 18:14

Hallo allemaal,

Ik ben een man en ik woon tegenwoordig in Polen, Krakow en heb hier al 2 jaar een job als expat.

Mijn verhaal: ik kreeg vandaag van een kennis een screenshot doorgestuurd van een artikel uit de krant dat er een effectieve celstraf voor 6 maanden geëist is door het parket aan een man uit mijn gemeente die ondertussen geëmigreerd is naar Polen. Ik weet via de andere beklaagde dat dit over mij gaat na een telefonisch contact te hebben met hem.

Ik ben nooit gecontacteerd geweest door een instantie. Zover ik weet toch... Ik sta niet ingeschreven meer in België een maand na mijn vertrek naar Polen. Het is niet dat ik gevlucht ben. Ik heb alle emails van de interviews nog.

Wat er gebeurt is, de aanklacht zover ik weet: ik liet mensen toe bij mij wiet te roken in ruil om zelf mee te roken en mijn verslaving te bekostigen, ik ben nooit verslaafd geweest enkel rookte ik recreatief, zoals vele jongeren. Onderzoek is gestart na klachten van de buren. Ik ga het niet ontkennen dat ik wiet rookte maar ik ben nog nooit veroordeeld geweest voor drugs feiten. Het parket eist 6 maanden zonder dat ik me ooit heb kunnen verdedigen of een verhoor heb ondergaan. Ik ga nu wel een advocaat onder de arm nemen in België.

Mijn vraag is, kan dit zomaar? Ik versta hieronder natuurlijk dat ik verstek heb gegeven maar ik wist van niets. De lokale politie wist heel goed waar ik zat/ben. Bepaalde rechercheurs kennen mijn familie en hadden zonder problemen mij kunnen contacteren toen het onderzoek nog liep.

Ik ben in shock , ik heb nooit een vlieg kwaad gedaan en ik lees dit nu via via in de krant.
Ik heb stomiteiten begaan als tiener maar ik heb mijn leven gebeterd.

Kan iemand mij advies geven en / of vertellen dat alles hier correct gelopen is?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JonasDS
Topic Starter

#2 , 02 feb 2017 18:18

Wat ik er nog wil aan toevoegen: bepaalde getuigen hebben verhalen verteld zelfs over dealen. Ik heb dat nooit gedaan.

Ik heb zelfs een bericht nu van een getuige die zelf tegen mij verteld heeft nu dat hij moest gaan getuigen dat hij er enkel kwam om wat PlayStation te spelen en ja we rookten er eentje dan. We zijn meerderjarig.

Als er meer info moet zijn om de zaak te begrijpen, dan vraag je maar. Dan probeer ik zo goed mogelijk een antwoord te verschaffen

JonasDS
Topic Starter

#3 , 02 feb 2017 18:19

Misschien ook nog belangrijk. De zaak wordt verder gezet in Juni.

Reclame

LeenW

#4 , 02 feb 2017 18:23

Verwacht u nu echt dat de lokale politie u in Polen komt zoeken?

Bon, als ik het goed begrijp, liet u tegen betaling drugs van u en bij u gebruiken? Nogal logisch dat er dan een celstraf wordt gevorderd. U zult alles kunnen vertellen op het proces, de advocaat is alvast een goede eerste stap.

JonasDS
Topic Starter

#5 , 02 feb 2017 18:44

Neen maar ik ben niet van slechte wil. Ik zou me aanbieden moest ik iets horen via via ..

Neen, er werd gerookt bij mij door personen en ik rookte mij, ik liet hun toe om bij mij te roken en zo kon ik meeroken.

Ik rookte recreatief. Er werd PlayStation gespeeld. Geen zaken verkocht of geruild.

Ik zeg het nogmaals ik ben van goede wil en doe geen vlieg kwaad..?

JonasDS
Topic Starter

#6 , 02 feb 2017 18:45

Ik rookte mee *

Franciscus

#7 , 02 feb 2017 23:53

Probleem is dat er geen verklaring van, uw is maar voor de feiten die omschreven werden in de verklaringen van anderen er voldoende aanwijzingen zijn om u blijkbaar te vervolgen. Het zijn bij mijn weten strafbare feiten.
Mogelijk heeft de politie/parket /rechtbank uw adres niet in Polen. Niet getreurd u wordt dan wel internationaal geseind - vonnis zal bij verstek zijn en termijn om verzet aan te tekenen zal verstrijken ... en dan volgt er mogelijk een EAB ... bij eender welke controle ergens in Europa wordt u dan gespot en begint de zever. Ook Polen die hier zitten en denken dat ze vrijuit gaan ..niet dus ook Polen signaleert zijn onderdanen.

Zorg dat u een Belgische advocaat hebt - leg de zaak uit en volg zijn raad op.

JonasDS
Topic Starter

#8 , 03 feb 2017 07:26

Ik heb al contact met de advocaat van mijn moeder. We moeten het allemaal nog bespreken. Maar de zaak wordt in Juni verder gepleit. Het parket heeft 6 maand geëist dus op dit moment is het nog niet uitgesproken hé. Dus als ik reis ga of voor het werk moet reizen gaan ze mij toch niet oppakken? Ik moet nu wel een van de weken, de komende 3 maanden voor mijn werk naar België dus kan ik face to face mijn advocaat raadplegen.

Ik dacht dat je thuis, niet in het bijzijn van minderjarigen recreatief wel kon roken... en het was een halfopenbebouwing. En de enige buur die ik had was er bijna nooit. En die personen dat bij mij kwamen, waren "vrienden" waar ik totaal nu bijna tot geen contact meer mee heb. Ik heb zelfs berichten van hun toen EN nu dat ze gewoon langskwamen om te "chillen" .. alles staat op mijn Facebook.

Ik heb geen criminele banden, ik heb een stabiele job, ik verdien dit niet, denk ik zeg ik er wel bij. Ze laten *vloek* dealers en dieven waarvan ze weten dat ze het doen maar ze niet kunnen pakken gewoon rondrijden in mijn gemeente!!!!

Gebruiker21

#9 , 03 feb 2017 09:43

ik liet mensen toe bij mij wiet te roken in ruil om zelf mee te roken en mijn verslaving te bekostigen, ik ben nooit verslaafd geweest
Wat is het nu? Uw verslaving moest bekostigd worden, maar u bent nooit verslaafd geweest? U zegt dat er nooit iets verhandeld is bij u thuis, maar toch wou u uw verslaving bekostigen?

Als er bij u thuis ook nog eens minderjarigen wiet kwamen roken, zou dit de zaak nog ernstiger maken, vrees ik. Er is een verschil tussen zelf een jointje opsteken thuis, of een hoop volk bij u thuis uitnodigen en dan gezamenlijk in de wiet vliegen. Probeer in dat laatste geval maar eens staande te houden dat daar echt geen drugs van hand tot hand gegaan zijn.

Maar bon, u hebt een advocaat ingeschakeld, dus afwachten nu, zou ik denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JonasDS
Topic Starter

#10 , 03 feb 2017 17:57

Oké nogmaals, de aanklacht luid: ik liet mensen toe bij mij wiet te roken in ruil om zelf mee te roken en mijn verslaving te bekostigen. Dat wil niet zeggen dat dit effectief de waarheid is!

Wij rookten recreatief samen. Dronken een biertje, speelde FIFA .. Ik heb helemaal geen verslaving. Er werd niets verhandeld... Ik heb zelf mijn verhaal nooit kunnen doen! En nogmaals, lees wat er staat, er waren GEEN minderjarigen.

De politie heeft zelfs helemaal geen moeite gedaan om mij te zoeken. Voor hetzelfde geld woon ik nog in België. Ze hebben mijn moeder zelfs niet gecontacteerd met de vraag waar ik ben die in dezelfde gemeente woont. Komaan hé, er lopen daar mensen rond die dealen, stelen, mensen bedreigen en zwaar toe takelen en die laten ze met rust!!!

Ik heb die job in Polen speciaal aanvaard,en gekozen om mij uit die "vriendenkring" te verwijderen omdat ik anders op het slechte pad misschien ging geraken.

Nogmaals ik ben een werkende mens die gewoon zijn belastingen betaald!!!!

LeenW

#11 , 03 feb 2017 18:01

Het is niet omdat u belastingen betaalt, dat u misdrijven mag plegen. Als u meerderjarig bent, moet men uw ouders als 3de partij er niet bij betrekken.

U krijgt de kans zich te verdedigen in de rechtbank, dus voorlopig moet u zich geen zorgen maken.

JonasDS
Topic Starter

#12 , 03 feb 2017 18:22

LeenW

Ik betrek ze er niet bij als ze zelf zegt maar alle ze weten mij toch wonen want ze zijn hier genoeg geweest met mijn scheiding, die 1.5 j geleden was, de hoofdinspecteur KEN ik persoonlijk. Die wist waar ik was!Zijn vrouw is meter van mijn nicht haar tante! Iedereen weet waar ik was, elke kennis, vriend , ex collegas. Ik heb geen adres in Belgie, hoe kunnen ze mij dan ooit in België zoeken? Wat gaan ze doen de speurhond inzetten tot aan de grens? Ze kunnen als ze willen mij traceren aan de hand van elektronica als ze daar de toestemming voor krijgen en dat is al vergezocht.. wat hebben ze dan ondernomen om mij te vinden? Kunt u me dat vertellen?, ze kunnen dan alleen maar aan die personen vragen waar ik ben, en dan begin je toch meestal bij familie! Dat is toch logisch ?
.
En ja als ze mij dat aansmeren maar 6 maand effectief voor een iemand dat nooit in aanraking is geweest voor criminele feiten ( en ze hebben daar in mijn leven nooit voor moeten oppakken omdat ik dan ook geen misdrijven begin, ik hou van plezier maar er zijn limieten! Mijn karakter en zicht op het leven is meer dan wat de aanklacht luidt ! Ik ben er al dagen gewoon niet goed van! En dan lees je zulke antwoorden , oordelen ipv raadgeven of helpen ! .

JonasDS
Topic Starter

#13 , 03 feb 2017 18:26

Van mijn nicht haar kind*dus, autocorrectie met mijn gsm

Franciscus

#14 , 03 feb 2017 18:52

Gebruiken in groep.
Tegen voorwaarden het verschaffen van onderdak.
Ruilhandel is ook handel.
Maar u weet het beter.
Rechtbank zal een vonnis vellen bij verstek en dan zullen we wel zien.
Ze weten vermoedelijk ook bij welke firma u werkt ... wel eens komt er een moment dat u zich verplaatst en men u natrekt en blijkt er een EAB te zijn ...ik hoop dat dat niet in Polen is want het is daar niet zo gezellig in de gevangenissen.
Hoe ik dat weet wel er zijn Polen die met alle mogelijke middelen trachten te verhinderen om uitgeleverd te worden zelfs Italianen en Spanjaarden naar hun respectievelijke landen maar zeker alles wat het vroegere Oostbloklanden was.

eylis

#15 , 03 feb 2017 19:19

"Wat er gebeurt is, de aanklacht zover ik weet: ik liet mensen toe bij mij wiet te roken in ruil om zelf mee te roken en mijn verslaving te bekostigen, ik ben nooit verslaafd geweest "
wat is het nu... :shock:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”