Ouder mentaal niet in ok*samen eigenr woning* verkp/verhuis

zizi
Topic Starter

Ouder mentaal niet in ok*samen eigenr woning* verkp/verhuis

#1 , 29 jun 2011 16:18

Beste forumleden,

in eerste instantie...bedankt voor jullie tijd :wink:

Ik probeer concreet de situatie & mijn huidige denkpiste te omschrijven en ben volop contacten aan het leggen/zoeken met de gepaste instanties/hulpverleners (ocmw,politie,bank..) maar alle informatie is natuurlijk welkom. (Om te beginnen in welke categorie deze vraag moet en of ik ze moet opsplitsen/beperken..) :?

Onderwerpen zullen denk ik vooral gaan over Familierecht/Eigendomsrecht/Bank -en kredietrecht:

*Rechtstreeks:

Moeder:
Reeds 2 maal opgenomen (vrijwillig) en jarenlange Psychische problematiek (Bipolair/Manisch..) ;
Ja er zit nog veel 'goed' en 'poging tot' in maar
1 ik geraak er niet meer door (invloed nihil na laatste opname, she even fooled the doctors)
2 ik heb voor mezelf uitgemaakt dat het hier moet stoppen aangezien mijn leven niet vooruitgeraakt op deze manier; de druppel is leugens en oneerlijkheid tegenover iedereen en zelf niet meer inzien.. -> redelijk onmogelijk om vooruit te kijken..
3 volgens alle instanties, officieel/niet-officieel is er geen korte/midden/lange termijn oplossing (tenzij ze zelf alles beseft/wil vooruitgaan), en dat ondervind ik dan ook bij bv ziekenhuis, dokters & instanties: ofwel is ze te 'goed' voor de ene oplossing, ofwel is ze te 'slecht' voor de andere (lees: ziek).
Grootste probleem is dat ze (gekend verhaal waarschijnlijk) enorm sterk (cf. brutaal) is en dus maar al te goed haar plan kan trekken als ze wil

Ikzelf (Zoon):
26j, enig kind, ouders gescheiden; momenteel een opleiding aan het volgen als werkzoekende die nog +- tot eind 2011 zou duren.
Deel vd Woning ingekocht vd exman circa 4jaar geleden, elk voor de helft eigenaar; woonde toen niet ter plaatse.
De lening is een constructie waarin we elk een lening hebben (belastingen) maar een overkoepelende gezamelijke kredietovereenkomst hebben (schrijven/notaris/kosten..)
Dankzij een spijtige keuze van werkgever (failliet ondertussen) heel wat geld verloren/tekort gekregen.
En zoals gezegd, this is my limit.

*Onrechtstreeks:

Broer moeder: nog zwaarder 'kaliber' ; rand maatschappij maar door leugens en manipulatie steeds z'n zin
- komt nu ook aan de oppervlakte aangezien moeder makkelijk te mannipuleren is

Nieuwe vriend moeder: Patient die is buitengegooid op de Paaz wegens drankprobleem: verschuiving probleem naar mijn moeder haar leefruimte..
- waarschijnlijk zelfde verhaal (mannipulatie) + onzekerheid moeder

Vrienden, buren en familie: ondertussen zien de meesten ook wat er al jaren aan de hand is

Ziekenhuis:
kan slechts op punt stellen/oplappen wat er misloopt bij bv een psychose/dringende opname en staat machteloos als de patient wil vertrekken of 'termijn' is verstreken van verplichtige opname
Psychiater:
Adviseren: fantastisch.. maar kan (wil) niet echt iets doen zolang huisarts niet meewerkt -ik zou de naam noemen maar laat ons zeggen dat 'iedereen' hem kent ; komt niet overeen met de diagnose in het ziekenhuis en heeft dan ook een tegenadvies gedaan na de diagnose en nu niet meegewerkt lijkt mij voor de opvolging ?
Huisarts: niets mee aan te vangen, wijst alles naar andere partijen en zal nooit zelf iets ondernemen.

Originele vragen waren in de richting van een (gedwonge) opname met het oog op een plaatsing na enkele opnames
(momenteel 2 op eigen initiatief) maar op gelijk welke manier blijkt dit een eindeloos verhaal tenzij iemand 'slecht' gaat en blijft...; dus iemand die sterkte vindt in de miserie/put die ze in zit en anderen aandoet... niemand kan die leugens doorprikken lijkt het..
Waaronder om te beginnen het 'foute' koppel uit elkaar krijgen en haar al dan niet gedwonge te laten opnemen..

Maar dit blijken vooral heel wat theorieen te zijn en zonder grote gebeurtenissen enkel een lijdensweg voor mezelf...

Dus is de vraag:
Bij wie kan ik terecht met vragen om mijn en haar leven uit elkaar te krijgen/houden.
-> het huis verkopen dus
en wat kan ik ondertussen doen

Veel dank voor gelijk welke reactie.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”