Vragen Immothekers werkelijk een eerlijke prijs?

Mike Delaere

Re: Vragen Immothekers werkelijk een eerlijke prijs?

#31 , 01 jul 2011 00:02

.. mijn inziens is dat als je 400.000€ en meer kan betalen voor een woning je geen probleem mag vinden om iets te vinden.

Ikzelf vind 200.000€ al welletjes hoor! :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 jul 2011 09:36

.. mijn inziens is dat als je 400.000€ en meer kan betalen voor een woning je geen probleem mag vinden om iets te vinden.

Ikzelf vind 200.000€ al welletjes hoor! :-)
Je zal inderdaad voor 400.000€ wel iets vinden, maar is dat "iets" dan ook die prijs waard? Hoe meer je besteed aan iets, hoe meer je verangt dat het ook zijn geld waard is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SXTC
Topic Starter

#33 , 01 jul 2011 16:45

Toch een vreemde topic voor juridisch forum. Maar omdat ik zelf net een huis verkocht heb en een nieuw gekocht heb zal ik toch maar antwoorden.
De bedoeling was dan ook om te weten of wat de Immo doet, wel juridisch aanvaardbaar is...
Uiteindelijk zijn we afgezakt maar zolang er geen moderator of admin tussenbeide komt ga ik er vanuit dat er niks verkeerd gaande is ^^

Anyhow back on topic

Het probleem is echter, als je kijkt naar de woningen zijn die bijna 4 keer kleiner dat het huis waar ik nu woon (bij mijn ouders) en maar liefst 4 keer duurder. De gemiddelde grootte de dag van vandaag ligt tussen de 150 & 170m² maar dit zijn ruimtes voor mensen die ofwel geen kinderwens hebben of gewoon zijn onrustig te wonen... (en als zelfstandige ben ik vaak overspannen dus liefst wat meer ruimte)...

Reclame

lucgescheiden

#34 , 01 jul 2011 18:10

U hebt aldus zelf al twee oplossingen gevonden voor uw probleem:
1. ofwel blijft u in uw ouderlijk huis wonen
2. ofwel zoekt u zich een job als werknemer
proficiat!
:-)
Handige documenten voor Personenrecht

SXTC
Topic Starter

#35 , 08 jul 2011 16:22

U hebt aldus zelf al twee oplossingen gevonden voor uw probleem:
1. ofwel blijft u in uw ouderlijk huis wonen
2. ofwel zoekt u zich een job als werknemer
proficiat!
:-)
voor die zogenaamde oplossingen zijn er automatisch weer 2 grote problemen.

1. Zus is gescheiden en ze is thuisgekomen met 2 verwende luidruchtige kinderen, momenteel zitten we met 10 onder 1 dak en is het constant ruzie.
Echt leuk als je 1 week vakantie op een jaar hebt en 6 op 7 werkt...

2. Een job als werknemer is niet te vertrouwen (werkzekerheid) omdat onze politiek een tijdje geleden zo dom geweest is een wet in te voeren dat de bazen en interims een premie krijgen (tijdelijk) voor het aanwerven van personeel dat men nadien gewoon terug buitengooit omdat ze dan die premie nog eens kunnen ontvangen (daarom dat de statistieken beweren dat er zoveel werkgelegenheid gecreerd is). Mijn broer is engineur en is al 3 jaar op zoek naar vast werk. Maar telkens gebruiken ze hem en plegen ze contractbreuK... in die straat wil ik niet terecht komen.. dan nog maar te zwijgen over personeel dat slaag krijgt van eigen collega's gewoon omdat ze weigeren mee te staken... nee nee die pesterijen ben ik na 15 jaar meer dan beu... Ik ben liever mijn eigen baas omdat ik denk dat er nog weinig goeie bazen rondlopen (en volk aannemen is ook niet aan te raden want ze vragen teveel en zijn meer op verlof dan dat ze echt werken). Ik ben dan ook de gemiddelde rotinstellling van de mensen meer dan beu en ik vrees dat je als werknemer/arbeider meer kans hebt dat je er mee moet samenwerken (zou al snel op de vuist gaan met iemand die denkt dat hij mij kan vernederen).

lucgescheiden

#36 , 10 jul 2011 13:25

Het lijkt me er sterk op dat u:
- zich beklaagt over de 'mensen' rondom u heen,.
- zichzelf hiermede overtuigt dat: u, en alleen u, in de problemen raakt door het onaanvaarbaar gedrag van deze mensen,
- in elke oplossing, weerom een nieuw probleem meent te kunnen ontdekken, om hiervoor niet te moeten opteren.
In dat geval help geen enkel juridisch advies, integendeel.

Bedenk dan de wijze woorden van Bart Peerters, die:
een probleem vergeleek met het glas water op het nachttafeltje van de grootmoeder; het dient om er je tanden in te zetten...!
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 12 jul 2011 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#37 , 11 jul 2011 09:59

De opmerking dat je als werknemer minder zekerheid hebt, is wel sterk overdreven. Ik spreek uit ervaring ;). En neen, ik heb niet gewoon "geluk" gehad. Een bedrijf gooit je echt niet buiten als je je werk naar behoren uitvoert, hoor. Als het bedrijf in problemen komt, is het een andere zaak, maar het is de kunst om voor een bedrijf te gaan werken waarvan je kan vermoeden dat het niet snel in de problemen zal komen (pharma, chemie, enz...).

Als de TS dan echt thuis weg wil, dan zou ik in zijn plaats voorlopig voor een "tijdelijke" oplossing gaan: een appartement kopen dat binnen het budget valt, en ondertussen sparen en uitkijken naar iets groters...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SXTC
Topic Starter

#38 , 20 jul 2011 17:18

mja, als je niet veel kapitaal hebt wil je zeker zijn dat je niet jaren ligt aan de bank af te betalen voor een krot....
hoedanook heb ik misschien iets gevonden. Alvast bedankt voor alle posters hier !

Terug naar “Kopen”