.

caroline1234

Re: lening en huis laten beschrijven.

#16 , 06 jun 2012 12:02

Als het allemaal zo juist moet zijn, laat je dan per uur betalen om het huishouden en zo te doen. k Denk dat hij oogjes zal open trekken :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wonderingwhy

#17 , 06 jun 2012 12:47

Hoezo ? Met al die horrorverhalen van vechtsheidingen en mensen die aan de grond zitten door zulke scheidingen lijkt het mij juist zeer goed en dapper dat hier op voorhand wordt over nagedacht, zonder roze bril en dergelijke. Nu enkele vervelende/genante discussies kan (eventueel later) veel problemen uitsparen.
Ik betwijfel dat je met dergerlijke discussies vechscheidingen vermijdt, integendeel, je wakkert ze aan... Aan een dergerlijk avontuur beginnen waarin spanningen zitten vanwege dergerlijke gesprekken is NOOIT verstandig...
Nog enkele alternatieve oplossingen:
- koop een kleiner huis zodat jullie allebei 50% van de lening afbetalen
- laat het huis volledig door je vriend financieren betaal hem (goedkope) huur
ik moet elke laatste cent uit mijn zak scharten, terwijl hij er duizenden over heeft
wat is daar dan eerlijk aan?
De topman van Belgacom kan hem ook een Porsche kopen. Ik niet. Wat is daar dan eerlijk aan ?
Betere oplossing: nooit gaan samenwonen en geen huis kopen... heb je evenveel aan als wat jij nu voorstelt. :-)
Ook de vergelijking met de topman van Belgacom slaagt kant noch wal... We hebben het hier over 2 mensen die samen een leven willen uitbouwen, en 1 van de 2 die alles op alles zet om zijn eigen schaapjes op de droge te hebben, zonder aan de gevolgen voor zijn partner te denken...
Niet echt aanvaardbaar lijkt me..

patjebrussel

#18 , 06 jun 2012 13:00

Ik vind de houding van haar vriend ook onbegrijpelijk.
Hoezo ? Met al die horrorverhalen van vechtsheidingen en mensen die aan de grond zitten door zulke scheidingen lijkt het mij juist zeer goed en dapper dat hier op voorhand wordt over nagedacht, zonder roze bril en dergelijke. Nu enkele vervelende/genante discussies kan (eventueel later) veel problemen uitsparen.

Nog enkele alternatieve oplossingen:
- koop een kleiner huis zodat jullie allebei 50% van de lening afbetalen
- laat het huis volledig door je vriend financieren betaal hem (goedkope) huur
ik moet elke laatste cent uit mijn zak scharten, terwijl hij er duizenden over heeft
wat is daar dan eerlijk aan?
De topman van Belgacom kan hem ook een Porsche kopen. Ik niet. Wat is daar dan eerlijk aan ?
Kijk Digits, ik vind je antwoord het meest gezonde en verstandigste in dit topic.
Er zijn nog meedere topics, toevallig van vrouwen, te vinden op dit forum. Allemaal gaat het over geld en een kleine investering doen, hopend dat de rest dan ook maar van hen is.
Als er nu op die vriend wordt geschoten omdat hij zich wil voorbereiden op een en andere, ja, wat doet zij dan nu ?
Draai de rollen eens om,....
Vrouwen strijden om gelijke rechten, en terecht allemaal, je hoort daar niks verkeerd zeggen van me, anderzijds ja,....waarop wachten ze om zelf die rechten te doen gelden, en vooral de plichten ?
En inderdaad, waarom moet een goed verdiener en spaarder opbrengen voor een ander ? Sollidariteit stopt ergens hoor.

Reclame

j.demoor

#19 , 07 jun 2012 08:13

“Art.577-2.§ 1. Bij ontstentenis van overeenkomsten en van bijzondere bepalingen, wordt de eigendom van een zaak die onverdeeld aan verscheidene personen toebehoort, geregeld als volgt :§ 2. De onverdeelde aandelen worden vermoed gelijk te zijn.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

Ik ga ervan uit dat u eigenaar wil zijn en blijven van de helft van het huis. Laat de koopakte dan aldus opstellen.

Indien u 15000 euro meer koopsom betaalt dan uw partner laat uw partner u dat bedrag dan vergoeden door meer lening af te betalen tijdens uw studietijd en laat dit vastleggen door de notaris samen met de koopakte.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

digits

#20 , 07 jun 2012 09:29

Ik betwijfel dat je met dergerlijke discussies vechscheidingen vermijdt, integendeel, je wakkert ze aan... Aan een dergerlijk avontuur beginnen waarin spanningen zitten vanwege dergerlijke gesprekken is NOOIT verstandig...
Dus de vriend moet zijn frustratie dan maar opkroppen, daar dan (onbewust) maanden lastig door lopen en daardoor de relatie ongewild op de klippen doen lopen ? In een relatie moet je over (alles ?) kunnen praten. Beide partners (ook de vriendin, anders zou zie hier tenslotten geen raad vragen) zijn duidelijk bezig met de financiële gevolgen voor "wat als...". En ja, dan onweert het beter in het begin om dan verder te leven onder een blauwe hemel, in plaats van te hopen dat de donkere wolken vanzelf weg gaan.

anoniempje2
Topic Starter

#21 , 07 jun 2012 09:47

.
Laatst gewijzigd door anoniempje2 op 11 jun 2012 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

wonderingwhy

#22 , 07 jun 2012 12:42

Dus de vriend moet zijn frustratie dan maar opkroppen, daar dan (onbewust) maanden lastig door lopen en daardoor de relatie ongewild op de klippen doen lopen ? In een relatie moet je over (alles ?) kunnen praten. Beide partners (ook de vriendin, anders zou zie hier tenslotten geen raad vragen) zijn duidelijk bezig met de financiële gevolgen voor "wat als...". En ja, dan onweert het beter in het begin om dan verder te leven onder een blauwe hemel, in plaats van te hopen dat de donkere wolken vanzelf weg gaan.
Iets dergerlijks hoort ge mij niet insinueren... Ik vind alleen dat hem wat veel eisen stelt. :-)
Er is een verschil tussen rekening houden met het financiële aspect en het tegen de muur zetten van iemand... En dat is wat hij hier lijkt te doen....

anoniempje2
Topic Starter

#23 , 11 jun 2012 10:10

.

Terug naar “Kopen”