tweede huisnummer

ktke
Topic Starter

tweede huisnummer

#1 , 03 sep 2013 21:18

Beste,

Ik verkoop een eigendom met twee huisnummers (en twee huizen) op één perceel (agrarisch gebied): een groot huis en een kleiner huis dat er tegen staat, maar al jaren leegstaat.
We hebben een koper die erg geïntereseerd is in die tweede huisnummer, maar nu beweert de gemeente dat het niet zeker is dat het perceel met twee huisnummers verkocht mag worden, hoewel ik het zelf zo gekocht heb een jaar en half geleden en ook voor elke nummer apart onroerende voorheffing betaal. Ook heb ik voor de ene woning klein beschrijf en voor de andere groot beschrijf betaald. Hoe kunnen ze dan beweren dat het niet als twee nummers verkocht kan worden? En wat is eigenlijk het belang hiervan?

Vriendelijke groeten,
KT

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 sep 2013 21:34

Indien u voor ieder van die twee huizen apart onroerende voorheffing betaald dan kan het niet gaan over één kadastraal perceel maar zijn het twee percelen met elk een eigen KI.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2013 12:29

Indien u voor ieder van die twee huizen apart onroerende voorheffing betaald dan kan het niet gaan over één kadastraal perceel maar zijn het twee percelen met elk een eigen KI.
Dacht ik ook al te schrijven. Maar daarom kan TS beide percelen toch samen of afzonderlijk verkopen.

Reclame

ktke
Topic Starter

#4 , 04 sep 2013 14:05

Ik ben bij de gemeente langs geweest en blijkbaar gaat het om drie percelen: twee huizen en één stuk grond. We betalen voor de drie percelen apart onroerende voorheffing. Volgens de gemeente staat er op het kadaster maar één huisnummer voor de twee huizen samen en worden zij dus beschouwd als één woongelegenheid. Nochtans werd voor elk huis apart een huisnummer en prijs vermeld in de aankoopakte, maar de gemeente stelt nu dat één van beide huisnummers eigenlijk aan de buren toebehoort en dat er dus maar één huisnummer voor onze twee huizen is.

sver

#5 , 19 sep 2013 10:37

Beste, het aanmaken van een huisnummer is een relatief eenvoudig gegeven. Het college van burgemeester en schepenen kan dit zo regelen.

calendomatic

#6 , 01 okt 2013 10:09

Beste, het aanmaken van een huisnummer is een relatief eenvoudig gegeven. Het college van burgemeester en schepenen kan dit zo regelen.
Dient men voor twee busnummers in een appartementsgebouw ook 2 verschillende brievenbussen te hebben? Want als ja dient het akkoord van de andere mede-eigenaars aanwezig te zijn?
Laatst gewijzigd door calendomatic op 01 okt 2013 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#7 , 01 okt 2013 12:27

Een appartementsgebouw heeft slechts één huisnummer + busnummers per appartement.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”