Advies notariële akte (deel 2)

Dries B
Topic Starter

Advies notariële akte (deel 2)

#1 , 22 nov 2013 09:51

beste,

Ik zou even willen terugkomen op onderstaand topic:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 54&t=51070" onclick="window.open(this.href);return false;

Wegens nog wat problemen met de tegenpartij (werkt op alle vlakken tegen) ben ik misschien toch van plan hier verder mee te gaan. Ik heb nog wat informatie ingewonnen bij mij notaris en zou verdere stappen willen ondernemen op basis van:

info van de notaris
Er is een nieuwe ketel geplaatst. Het is evident dat die ketel moet kunnen werken, en als er kosten zijn voor het plaatsen van een nieuwe schouw omdat de oude niet meer past, behoort deze kost natuurlijk ook toe aan de verkoper. Hij heeft een eindverbintenis. De ketel moet kunnen werken.

info van mezelf
Er is gekozen voor bovenstaande ketel (en opstelling) in samenspraak met de 2 andere appartementen in een algemene vergadering op basis van:
- Ketels (3 stuks) zijn 16 jaar oud en mogen niet meer worden goedgekeurd
- indien terug een klassieke ketel gezet zou worden moet hiervoor ook de volledige benedenruimte aangepast worden. (brandvrije deur, co² meter met alarm, ...).
- de huidige schouw was ook niet meer reglementair met huidige normen. Er mag geen gemeenschappelijk schouw meer zijn, elke ketel moet zijn eigen schouw hebben. Wat ook onderzocht was, was om 3 "leidingen" door de huidige schouw te trekken zodat alles gescheiden was, maar hiervoor was de huidige schouw niet breed genoeg, dus dit was ook geen optie.

Ik heb deze situatie ook aan de verkoper geschetst. Hij blijft bij zijn standpunt, weigert akkoord te gaan en zegt dat het logisch is dat mijn notaris me deze info geeft omdat hij aan "mijn kant staat". Wat denken jullie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dries B
Topic Starter

#2 , 13 dec 2013 14:59

Niemand een idee of ik in mijn recht ben of niet?

Reclame

Terug naar “Kopen”