Hallo allen,
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwbouwappartement gekocht, nu heb ik op 2 verschillende plaatsen (op 2 verschillende verdiepingen) last van vochtplekken. Deze zijn het gevolg van regen die doorslaat doorheen de buitenmuur, dit is mooi te zien wanneer het hard regent en de wind op de muur zit, zeker nu de verf ervan gewreven is, is dit duidelijk zichtbaar op het pleisterwerk.
De aannemer (die tevens bouwheer en verkoper was) is hier reeds 2x geweest om werken uit te voeren, tot dusver echter zonder succes. Gezien deze weinig ervaring heeft met appartementsbouw (was een toevallig project dat zij erbij genomen hebben destijds) en gezien zij hier reeds meermaals geweest zijn, ben ik van oordeel dat het tijd is om er een deskundige firma bij te halen om deze herstelling uit te voeren.
Ik vermoed echter dat de aannemer dit niet zal willen, en zal blijven zijn mensen sturen om hier wat te komen prutsen.
Kan ik via mijn notaris beroep doen op de 10 jarige aansprakelijkheid van de aannemer en zo zelf een firma contacteren die vergoed wordt via de notaris?
Alternatief is een expertise aanvragen en via de vrederechter maar hiervoor heb ik weinig zin.
Alvast bedankt!