Geachte Juridische Forumlezers,
Ikzelf heb een eigendom en heb samen met mijn vriendin besloten om samen een huis te kopen. Nu wij hebben een maand geleden ongeveer een bod gedaan op een huis en dit bod is ook schriftelijk goedgekeurd, WIJ BLIJ. Ik ben dan ook direct in actie geschoten samen met het immo-kantoor (Century 21) om mijn huis te verkopen aangezien wij ook bij dit immo dat bod gedaan hebben. Wij hebben zelfs 2 maand de tijd gekregen van de verkopers om mijn huis te verkopen vooraleer wij een compromis tekenen, mooie geste van deze mensen.Omdat wij anders groot beschrijf moeten betalen aangezien ik nog een eigendom heb. Nu belt gisteren het immo-kantoor mij om volgende week samen te zitten. Dit om de compromis al te tekenen MAAR op datum van 13 juni 2014. Ikzelf vroeg dan aan de heer van het immo of wij in de compromis opschortende voorwaarden kon laten inbrengen ook omdat zij verwachten dat wij als we volgende week dit tekenen de voorschot van het huis al zouden betalen. Terwijl wij zelf nog ons dossier nog moet goedgekeurd worden door de bank ( al zou dit normaal geen probleem zijn aangezien ons loon en ons eigen middelen). Maar het immo-kantoor weigerde deze vraag. Mogen die dit zomaar weigeren? Of staan wij nu met onze rug te de muur en moeten dit voorschot betalen zonder dat we effectief op papier een goedkeuring krijgen van de bank
hartelijk dank voor u tijd