Hallo iedereen,
Wij hebben net een woning aangekocht, compromis reeds getekend en lening is nu ook goedgekeurd. Nu enkel dus afwachten op de akte (normaal rond begin oktober).
Wij lenen niet voor 100% Q, dus we brengen zelf nog een groot stuk in. Het probleem is dat we nog altijd geen totaalbedrag weten (inclusief alle notariskosten, etc...). Dit is echter wel nadelig, want we zouden graag weten hoeveel we zelf nog moeten inbrengen omdat we misschien enkele duizenden euro's 'te kort' komen en dat dan van de ouders nog gaan bijlenen.
Als ik vraag aan de notaris om een totaalbedrag op te maken, wordt onze vraag afgewimpeld en wordt er ons meegedeeld dat we de totaalaflossing pas een week voor de akte gaan ontvangen. Ik zou wel graag veel vroeger op voorhand weten hoeveel we nu moeten betalen in totaal. Zou iemand ons wat kunnen helpen met meerekenen? Hieronder alle info:
Aankoopprijs woning: € 310 000
Geleend bedrag: € 280 000 (waarvan de helft, dus € 140 000, als mandaat)
Het is onze eerste en enige woning
Als ik uitreken via http://www.hoeveelkostmijnhuis.be" onclick="window.open(this.href);return false; kom ik op een totaalbedrag van € 347 681. Kan dit kloppen ongeveer? Waar vind je ergens de tarieven van de notariskosten etc?
Alvast bedankt voor alle hulp.