Ik kocht recent een appartement via een openbare verkoop. Bij mijn eerste bezoek viel het op dat er aanzienlijke gaten waren gemaakt in de muur van de keuken. Je kan de leidingen erachter zien zitten. Volgens de huurder die me toen rondleidde zijn die gaten een aantal maanden geleden gemaakt door een loodgieter die werd aangesteld door de syndicus om te verifiëren of er geen lek was (want het appartement eronder had last van vocht). Er bleek uiteindelijk geen lek te zijn in de leidingen die naast het appartement lopen. De huurder zei me dat er was afgesproken met de loodgieter dat de gaten nog zouden gedicht worden, maar dit was nog niet gebeurd. Nu zegt de syndicus mij dat hij niet wist dat de loodgieter die gaten gemaakt had en hij wilt de kosten voor de reparatie van de muur op mij (de nieuwe eigenaar) afwentelen. Ik vraag me af wat met betrekking tot dit probleem mijn rechten zijn als nieuwe eigenaar van het appartement? Ik kocht het weliswaar in deze staat, maar ik ging ervan uit dat de verantwoordelijke voor die gaten zijn verantwoordelijkheid nog zou opnemen. Dit blijkt nu niet vanzelfsprekend.
Alvast heel hard bedankt voor jullie reactie!