schade door loodgieter (aangesteld door syndicus)

Peter S.
Topic Starter

schade door loodgieter (aangesteld door syndicus)

#1 , 30 jul 2014 15:27

Ik kocht recent een appartement via een openbare verkoop. Bij mijn eerste bezoek viel het op dat er aanzienlijke gaten waren gemaakt in de muur van de keuken. Je kan de leidingen erachter zien zitten. Volgens de huurder die me toen rondleidde zijn die gaten een aantal maanden geleden gemaakt door een loodgieter die werd aangesteld door de syndicus om te verifiëren of er geen lek was (want het appartement eronder had last van vocht). Er bleek uiteindelijk geen lek te zijn in de leidingen die naast het appartement lopen. De huurder zei me dat er was afgesproken met de loodgieter dat de gaten nog zouden gedicht worden, maar dit was nog niet gebeurd. Nu zegt de syndicus mij dat hij niet wist dat de loodgieter die gaten gemaakt had en hij wilt de kosten voor de reparatie van de muur op mij (de nieuwe eigenaar) afwentelen. Ik vraag me af wat met betrekking tot dit probleem mijn rechten zijn als nieuwe eigenaar van het appartement? Ik kocht het weliswaar in deze staat, maar ik ging ervan uit dat de verantwoordelijke voor die gaten zijn verantwoordelijkheid nog zou opnemen. Dit blijkt nu niet vanzelfsprekend.

Alvast heel hard bedankt voor jullie reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2014 16:14

Syndicus aangetekend aan schrijven en hem verzoeken ervoor te zorgen dat de gaten binnen de XX dagen worden gedicht en de andere schade wordt hersteld. Ze zijn er gemaakt in zijn opdracht, weliswaar door de loodgieter. Aan hem nu maar uit te make wie ze zal dichten, loodgieter of de gemeenschap.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2014 17:08

Of is het een verhaaltje van de huurder?

Reclame

bosprocureur

#4 , 30 jul 2014 17:24

Opzoeken van een lek? Valt dit niet onder de brandverzekering? Dan kan de syndicus toch gewoon de schade recupereren via de brandpolis, of heb ik dat verkeerd voor?

Terug naar “Kopen”