Overmacht financiële problemen door kosten psycholoog

lieverannoniem
Topic Starter

Overmacht financiële problemen door kosten psycholoog

#1 , 17 sep 2014 15:51

Beste,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb 5m geleden in Italie 3 uur in de file gestaan in een lange file.
Hier heb ik de eerste keer in mijn leven paniekaanvallen en hyperventilatie gekregen.
Na deze nachtmerrie (ik ben sowieso heel claustrofobisch) heb ik constant last van paniekaanvallen.

Om terug een aangenaam leven te hebben ben ik intensief in behandeling bij een psychotherapeut.
De kosten lopen echter sterk op ! (4x /week x €40) = €160 /week x 4 = €640 /maand.
Daarbij ben ik 4/5 gaan werken omdat het anders te zwaar is met de problemen die nu spelen.

Financieel moeten we elke maand van onze spaarrekening bijpassen, deze was al niet zo groot na de aankoop van ons eerste huis en de nodige verbouwingskosten.
We willen het huis dus verkopen en een tijdje gaan huren, anders gaan we in de financiële problemen komen, dit houden we niet lang meer vol.
Het huis bewonen we nog maar 1.5j, we voldoen dus niet aan de voorwaarden van het kleine beschrijf en zouden dus normaal het overige beschrijf + boete moeten betalen.
Natuurlijk hoop ik dit te kunnen vermijden en hoop ik op "overmacht"

Ik heb mijn situatie telefonisch uitgelegd aan een ontvanger van het registratiekantoor en hij vertelde me dat hij denkt dat we hier geen boete voor gaan krijgen.
Echter meld hij wel de nodige bewijsstukken te moeten hebben, en hier zit het probleem.

Omdat een psycholoog niet terugbetaald is krijg ik geen bewijs mee. Ik kan eigelijk alleen maar vragen dat ze de psycholoog contacteren of mijn huisarts...
Ik heb mijn psycholoog gevraagd of hij geen bewijs van "therapy" kan schrijven, hij zegt dat dit niet "gebruikelijk" is en ook geen juridische waarde gaat hebben.
Hoe kan ik dit dan bewijzen ? ik vrees ervoor dat "u kan dit versificeren bij mr. xxx" niet zal voldoen, hij zal door zijn beroepsgeheim ook niet veel info willen weggeven..

ALVAST BEDANKT !
gr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 17 sep 2014 16:52

Ben je al eens gaan aankloppen bij het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk (CAW) of het Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg (CGG) van je woonplaats, teneinde het budget nodig voor de behandeling te beperken?

http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... -problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... dheidszorg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb natuurlijk geen zicht op jullie financiële toestand, maar jullie huis verkopen omwille van die therapeutkosten vind ik nogal ingrijpend.

lieverannoniem
Topic Starter

#3 , 17 sep 2014 17:02

In eerste instantie vond ik het ook ingrijpend, maar we moeten elke maand min. €300 bijpassen. (ik post hier anoniem dus wat maakt het uit..) en we hadden na alle verbouwingen nog €2000 euro op de rekening.

Op een bepaalde moment staat het op 0 en dan beginnen de problemen pas echt.. grotere problemen dan een huis verkopen..

gr

Reclame

Terug naar “Kopen”