Hallo,
ik had een vraag ivm hypothecaire leningen. Ik weet niet of dit de juiste plaats is om ze stellen maar bij de mensen waar ik informeer kom ik niet verder dan: "Ik denk dat ..." terwijl ik op zoek ben naar een juridisch correct antwoord.
Ik moet in de toekomst een lening afsluiten voor de aankoop van een woning (waarschijnlijk in 2015).
Nu kreeg ik het aanbod van een familielid om bij hem die lening af te sluiten en dat tegen een intrestvoet die voor ons beiden interessant is (ik kan goedkoop lenen, hij kan interessant beleggen).
Nu, om te kunnen genieten van de woonbonus, zou ik een hypothecaire lening moeten afsluiten.
Volstaat het dat de kredietverstrekker een hypotheek neemt voor het bedrag van de lening op de woning?
Of is een hypothecair mandaat voor het bedrag van de lening voldoende?
Zijn er andere vereisten voor de kredietverstrekker? Moet het een bank zijn of is een natuurlijk persoon ook goed? Mag het familielid zijn?
Om schuldsaldoverzekering en eventuele terugbetalingsproblemen maken we ons weinig zorgen, dus daar is geen probleem.
Alle info en eventuele links naar de huidige wetteksten en wetsvoorstellen (hoogstwaarschijnlijk wordt het 2015) is welkom.
Alvast bedankt.
Als http://www.avlwoningbouw.be/stadswoning ... ochure.pdf correct is, dan moet het wel mogelijk zijn (met huidige wetgeving).