Gedwongen uitvoering

Poutrel
Topic Starter

Gedwongen uitvoering

#1 , 28 okt 2014 15:40

Enkele dagen geleden heb ik een woning "gekocht" van 4 zussen, erfgenamen van de overleden eigenaar van de woning.
De gesprekken en de prijszetting verliepen - na een eerste gesprek met alle 4 - echter steeds via telefoon en sms met slechts één van de dames, de oudste.
Zo kreeg ik uiteindelijk verschillende smsen waarin zij herhaaldelijk ons akkoord omtrent de verkoop bevestigde en waarbij zij expliciet meedeelde in opdracht te handelen van de 4 zusters.
Ondertussen is er een datum vastgelegd voor het ondertekenen van de compromis op het kantoor van de notaris.
Plots weigeren zij de woning nog te verkopen aan de overeengekomen prijs met als reden dat één van de andere zussen nooit haar akkoord heeft gegeven.
Kan ik hier aanspraak maken op een gedwongen uitvoering ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 28 okt 2014 17:19

Indien de persoon met wie u onderhandelde en die het bod onvoorwaardelijk heeft aanvaard duidelijk gesteld heeft dat ze handelde voor rekening van alle eigenaars en zich bijgevolg daarvoor sterk maakte, dan kunt u van die persoon schadevergoeding eisen.
Gedwongen uitvoering ligt moeilijk aangezien de andere eigenaars geen toestemming hebben gegeven voor deze verkoop.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jef007

#3 , 28 okt 2014 19:58

hoeveel zou die schadevergoeding zijn?
is dat bedrag of % ergens wettelijk geregeld?

Reclame

roharro

#4 , 28 okt 2014 20:06

hoeveel zou die schadevergoeding zijn?
is dat bedrag of % ergens wettelijk geregeld?
Die vergoeding komt niet uit de lucht vallen.
Men moet daarvoor dagvaarden en de rechter beslist.
Grootte orde: 10 percent van de verkoopprijs
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”