Bod aanvaard, verkopers tekenen compromis niet.

BaJoy
Topic Starter

Re: Bod aanvaard, verkopers tekenen compromis niet.

#16 , 07 nov 2014 08:09

Nog 1 vraagje.
Het feit dat de makelaar ook al deze documenten ook reeds naar mijn notaris heeft doorgestuurd... levert dit iets op?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Booke

#17 , 07 nov 2014 10:24

Heb er toch nog is even over nagedacht , heb namelijk hetzelfde meegemaakt (was wel verkoper) en weet welke stress en kosten dit met zich meebrengt. Als druk uitoefenen niet helpt zou ik toch een advocaat raadplegen. Tenslotte is er een bod van jullie en een aanvaarding bij de makelaar. Zelfs al was dit mondeling maar deze kan dit altijd bevestigen.

roharro

#18 , 07 nov 2014 12:45

Heb er toch nog is even over nagedacht , heb namelijk hetzelfde meegemaakt (was wel verkoper) en weet welke stress en kosten dit met zich meebrengt. Als druk uitoefenen niet helpt zou ik toch een advocaat raadplegen. Tenslotte is er een bod van jullie en een aanvaarding bij de makelaar. Zelfs al was dit mondeling maar deze kan dit altijd bevestigen.
Makelaar kan niet in de plaats treden van de eigenlijke verkoper voor het aanvaarden van het bod.
Het bod was dus nog niet aanvaard.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

sloeberken

#19 , 07 nov 2014 13:00

Makelaar kan niet in de plaats treden van de eigenlijke verkoper voor het aanvaarden van het bod.
Dit zal ook afhangen wat in het contract staat tussen makelaar en verkopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro

#20 , 07 nov 2014 13:04

Dit zal ook afhangen wat in het contract staat tussen makelaar en verkopen.
Daar heeft TS geen enkel zicht op want het staat nergens geregistreerd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

BaJoy
Topic Starter

#21 , 07 nov 2014 14:11

Verkopers hebben wel aan makelaar laten weten dat ze het bod accepteren. Nu echter dus problemen met de ondertekening compromis omdat verkopers (man en vrouw) ruzie hebben.

Maar deze middag telefoon gekregen, man en vrouw toch blijkbaar weer overeengekomen. Normaal maandag ondertekening, maar makelaar waarschuwt me dat de man ook weer van gedacht kan veranderen. (Is een beetje de wind...)

Booke

#22 , 07 nov 2014 15:08

Ik hoop voor jullie dat ze maandag allebei opdagen. Ik duim mee ;) Laat zeker nog iets weten hier ...

Terug naar “Kopen”