Geachte,
Ik hoorde enkele maanden geleden over een pand dat zou verkocht worden hier in de streek via een gedwongen verkoop. Ik heb hiervoor al enkele keren geïnformeerd bij de notaris hier in de buurt naar de wijze van verkoop. Hierbij kreeg ik steeds het antwoord: "Het zal verkocht worden via een (gedwongen) openbare verkoop en binnenkort".
Het pand was van een zelfstandig koppel die een tijdje geleden ook failliet verklaard zijn, en er is een curator aangesteld in het faillissementsdossier.
Net kom ik te weten (via via) dat het pand niet openbaar verkocht zal worden en dat de curator of notaris zelf geïnteresseerd is in het pand.
En (waar of niet waar?) zelf een bod heeft uitgebracht.
Mijn vragen hieromtrent:
- kan ik zelf nog een bod uitbrengen? (pand staat nergens "te koop")
- mag de notaris dit?
- mag de curator dit?
- wat als (in het geval de notaris zelf een bod heeft uitgebracht) mijn bod hoger is maar nooit wordt doorgegeven aan curator?
- wat als (in het geval de curator zelf een bod heeft uitgebracht) de notaris mijn bod doorgeeft maar de curator dit negeert?
- Hypothetisch: De curator/notaris heeft voorkennis over de omvang van de schulden en kan een minimumbod uitbrengen. Ik heb geen kennis van het bod van de notaris/curator en bied een stuk hoger, waarna de desbetreffende er een minimum bijdoet en is dan weer hoogste bieder, en ik heb dan geen weet van een hoger bod?
Met vriendelijke groet,
Chimera