overtreding van het bewonersreglement

Peter S.
Topic Starter

overtreding van het bewonersreglement

#1 , 23 dec 2014 19:13

Onlangs trok ik in een appartement dat ik met een openbare verkoop gekocht had. Ik kreeg na enkele weken al een factuur van de syndicus met een boete omdat ik de lift van het appartementsgebouw zou gebruikt hebben om te verhuizen ipv een gehuurde (externe) lift. Ik heb inderdaad de weinige meubels die ik verhuisd heb, verplaatst met behulp van de gemeenschappelijke lift. Maar ik wist helemaal niet dat dit niet mocht. Ik heb het reglement nooit ontvangen van de syndicus of de notaris en dus kon ik daaruit ook niet weten dat ik die gemeenschappelijke lift niet mocht gebruiken. In mijn vorige appartementen bestonden zulke regels niet. Nu is mijn vraag of men mij effectief kan dwingen om dit bedrag te betalen en bij wie eigenlijk de verantwoordelijkheid ligt? Had ik dat bewonersreglement zelf moeten aanvragen voor ik verhuisde, of was het aan de syndicus om dit aan mij (als nieuwe eigenaar) te bezorgen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,

Peter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 dec 2014 19:32

De syndicus heeft zijn taak niet volbracht.
Hij is dus verantwoordelijk.
Protesteer zijn factuur op grond van zijn eigen nalatigheid.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2014 20:16

Reglement moet normaal ergen uithangen in een voor iedere bewoner bereikbare plaats (bvb inkomhall of trappenhal).

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 dec 2014 00:43

Kijk eens wat in de akte staat .... de koper verklaart te hebben ontvangen het reglement van het gebouw en het huishoudelijk reglement evenzo de laatste drie jaarverslagen.

Ofwel wij ( de notaris) heeft geen documenten ontvangen van de VME /syndicus inzake het pand.

En zo is deze ingedekt..

En lees de documenten eens door als u ze nu hebt gekregen.
Indien niet gekregen niet tegenstelbaar.

Terug naar “Kopen”