Dagvaarding Verborgen Gebrek

RadelozePapa
Topic Starter

Dagvaarding Verborgen Gebrek

#1 , 30 jan 2015 11:43

Allen,

de miserie van de echtscheiding is nog niet voorbij of het volgende probleem komt al mijn kant opgevlogen.

Vanmorgen een dagvaarding voor kortgeding gekregen van de koper van mijn huis.

De situatie : ik heb mijn huis twee maanden geleden aan de koper verkocht. Zij claimen nu dat er een verborgen gebrek is, gezien ze een lek in het dek hebben. Meer info : de buurman was ten tijde van de verkoop aan het verbouwen (gemeenschappelijke muur) en had daarbij de deksteen verwijderd. We hebben dit duidelijk (zij het enkel verbaal) aan alle kopers meegegeven tijdens de bezichtiging. Blijkbaar heeft hedentendage de buurman de deksteen nog steeds niet teruggelegd, wat voor insijpelend vocht heeft gezorgd. De koper claimt dus nu dat dit een verborgen gebrek was ten tijde van de verkoop.

Heeft hij echt een voet om op te staan ? Deze situatie is echt zeer moeilijk verteerbaar en gaat financieel allicht ook nog eens dubbel zo pijn doen ...

Enorm bedankt voor het advies alvast !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2015 12:08

Een nog niet teruggelegde deksteen lijkt me nu niet onmiddellijk een verborgen gebrek. Kan je die deksteen zien van op het gelijkvloers? Wat heeft hij, als nieuwe eigenaar, zelf al ondernomen tegen de buurman?
Ik denk dan het aan hem is die buurman ingebreke te stellen

RadelozePapa
Topic Starter

#3 , 30 jan 2015 12:58

Als je in de traphal staat en door het raam kijkt, dan kan je het zien (het is namelijk op het plat dak van de aanbouw).
Het staat zo trouwens ook op foto's die we getrokken hebben voor immokantoren (foto's genomen vanuit de tuin).

En volgens mij heeft hij zelf nog niets ondernomen. De vochtproblemen zijn schijnbaar begonnen met het dooien van de sneeuw een paar dagen/week geleden.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 jan 2015 13:01

Hij zal zich tot de buurman moeten richten wegens veroorzaken van waterschade.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sleper

#5 , 30 jan 2015 13:09

Hij zal zich tot de buurman moeten richten wegens veroorzaken van waterschade.

leuke start :evil:

RadelozePapa
Topic Starter

#6 , 30 jan 2015 13:17

Het doet me alvast deugd dat de eerste reacties erop wijzen dat ons hier geen schuld treft. Mijn grootste schrik was dat het probleem met de deksteen enkel verbaal is meegedeeld en dat dat niet veel draagkracht had.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2015 23:22

Het staat dus ook op foto en is gezegd bij bezichtiging.
Wat is hier verborgen... voor de rest zie boven.

Terug naar “Kopen”