koop met gebrek

alfavito
Topic Starter

koop met gebrek

#1 , 11 mar 2015 21:05

Dag allemaal

Ik heb een bouwonderneming en voor de laatste klant moesten wij paneelgordijnen plaatsen. Wij hebben die in Polen aangekocht.
Echter na enige tijd bleek het dat er een gebrek was. De verkoper betwist het en zegt dat wij die verkeerd geplaatst hebben.
Ik wil de verkoper zeker niet dagvaarden maar hoe kan ik het best aanpakken? Met deskundige?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 mar 2015 07:01

Of de oorzaak ligt bij het product of bij de plaatsing, naar uw klant toe bent u verantwoordelijk. Indien het aan het product ligt kan u dan wel uw kosten doorrekenen aan uw leverancier. U kan dit minnelijk regelen, maar als uw leverancier niet mee wil, zal u toch via de rechtbank moeten passeren.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 13 mar 2015 14:48

Ook als u door een deskundige wilt laten vaststellen wat de oorzaak is, moet u de tegenpartij daarbij betrekken. Anders blijven het louter eenzijdige vaststellingen.

Aangezien tegenpartij vermoedelijk niet vrijwillig de verplaatsing wenst te maken, zal u hem dus moeten dwingen (lees: dagvaarden).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Kopen”