Hallo,
Ik heb bijna twee jaar geleden een appartement op plan gekocht.
De voorlopige oplevering heeft in januari plaatsgevonden.
Door een groot aantal gebreken heb ik toen geweigerd om de laatste schijf te betalen. Er waren onder andere al stukken pleister van de muur gevallen, barsten in de muur, de verf van de ramen was op 1 ervan al afgeschilferd, zeer slecht afgewerkt plakwerk over het algemeen, ontbreken van silicone rond de wasbak van zowel keuken als badkamer, ontbrekende tegels in de badkamer, ontbreken van gevraagde en reeds betaalde extra stopcontacten, …
Het probleem is dat de 3 aanwezige mensen van de verkoper het allemaal zaten goed te praten dat het zogezegd allemaal kleine herstellingen waren die op minder dan 2 weken hersteld zouden zijn en ze stonden erop dat ik al een aantal documenten zou tekenen voor het ontvangen van de sleutel van de garage, fietskelder, postbus.
Tussen die document was een document geschoven waarin in het midden de zin “Aanvaard de voorlopige oplevering” staat, zelf al had ik mondeling gezegd dat ik gezien de staat van het appartement de laatste schijf niet ging betalen en dus ook de sleutels van het appartement niet meekreeg.
Nu zijn we drie maanden verder en heb ik geen nieuws betreffende de uit te voeren herstellingen.
Ik krijg af en toe een herinnerings mail omdat ik de laatste schijf niet betaald heb maar als ik dan antwoord met de vraag hoe het nu zit met de herstellingen krijg ik geen antwoord meer of in het beste geval “ik zal het eens navragen” en dan niets meer.
Wat moet of kan ik in deze situatie doen?
Bedankt