Nieuwbouw appartement voorlopige oplevering

bas2908
Topic Starter

Nieuwbouw appartement voorlopige oplevering

#1 , 27 apr 2015 21:25

Hallo,

Ik heb bijna twee jaar geleden een appartement op plan gekocht.
De voorlopige oplevering heeft in januari plaatsgevonden.
Door een groot aantal gebreken heb ik toen geweigerd om de laatste schijf te betalen. Er waren onder andere al stukken pleister van de muur gevallen, barsten in de muur, de verf van de ramen was op 1 ervan al afgeschilferd, zeer slecht afgewerkt plakwerk over het algemeen, ontbreken van silicone rond de wasbak van zowel keuken als badkamer, ontbrekende tegels in de badkamer, ontbreken van gevraagde en reeds betaalde extra stopcontacten, …

Het probleem is dat de 3 aanwezige mensen van de verkoper het allemaal zaten goed te praten dat het zogezegd allemaal kleine herstellingen waren die op minder dan 2 weken hersteld zouden zijn en ze stonden erop dat ik al een aantal documenten zou tekenen voor het ontvangen van de sleutel van de garage, fietskelder, postbus.
Tussen die document was een document geschoven waarin in het midden de zin “Aanvaard de voorlopige oplevering” staat, zelf al had ik mondeling gezegd dat ik gezien de staat van het appartement de laatste schijf niet ging betalen en dus ook de sleutels van het appartement niet meekreeg.

Nu zijn we drie maanden verder en heb ik geen nieuws betreffende de uit te voeren herstellingen.
Ik krijg af en toe een herinnerings mail omdat ik de laatste schijf niet betaald heb maar als ik dan antwoord met de vraag hoe het nu zit met de herstellingen krijg ik geen antwoord meer of in het beste geval “ik zal het eens navragen” en dan niets meer.

Wat moet of kan ik in deze situatie doen?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 28 apr 2015 09:36

Bedoelt u dat u dat "ertussen geschoven" document ondertekend hebt, en dat u dus de voorlopige oplevering zonder enige opmerking aanvaard heeft ?

Kan u vertellen wat er op dat document exact staat ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bas2908
Topic Starter

#3 , 29 apr 2015 21:34

Het document bestaat uit 3 bladzijden.
Bladzijde 1:
process verbaald van voorlopige oplevering, met het adress, naam koper, verkoper, aannemer.
De bovenvermelde partijen stellen vast dat de werken aangaande het hierboven vermelde goed overeenkomstig de contractuele bepalingen van toepassing tussen hen, zijnde onder andere de bepalingen van het lastenboek, werkden uitgevoerd en voltooid met de uitzonderingen vermeld op dit document.
De architect en de studiebureaus hebben reeds de voltooide werken goedgekeurd.
De oplevering wordt dan ook aanvaard.
De voorlopige oplevering vormt het beginpunt van de tienjarige aansprakelijkheid.

Bladzijde 2:
1) De koper verklaart volgende documenten te hebben ontvangen
- plan electriciteit, plan sanitair, foto's nutleidingen, technische fisches en handleidingen, technisch plan verwarming, technisch plan ventilatie, bovenaanzicht van de private eigendom, lijst onderaannemers en leveranciers, PV van de electische installatie
2) Volgende document bevinden zich in de unit: handleiding toestellen
De koper verklaart wel/niet volgende sleutels ontvangen te hebben:
- inkomdeur: Ja
- appartement: NIET (met de hand geschreven)
- kelderdeur: ja
- brievenbus: ja
- parking: ja
- binnendeuren: ja

Bladzijde 3:
Lijst met opmerkingen :
De 17 opmerkingen die ik tijdens het bezoek had gemaakt (ontbreken siphon/afvoer voor wasmachine, ontbreken stopcontacten, barsten in de muur, afgevallen pleister, ....)

Reclame

Terug naar “Kopen”