Maak het asjeblieft niet ingewikkeld, hé !
IK maak het ingewikkeld? Jij wil een koper dagvaarden omdat hij de wet op de bescherming van de consument zou overtreden hebben???? Wie maakt het hier moeilijk?
Je gaat naar de rechtbank omdat je geschaad bent in je rechten,door iemand, en je wil dat de rechtbank het rechtzet, en jij krijgt waar je recht op hebt.
Je krijgt waar de rechter denkt dat je recht op hebt. Da's iets helemaal anders dan krijgen waar jij denkt dat je recht op hebt.
Hoe dat moet gebeuren is voer voor advocaten.
Inderdaad, vandaar dat een advocaat ook van u het hele verhaal zal willen horen. Net zoals men hier ook héél uw verhaal moet weten voor men iets zinnigs kan zeggen.
Spreek gewone taal , man !
Een beetje beleefd kan ook. Ik ben niet afgekomen dat ik een koper wou dagvaarden wegens overtreding van de wet op bescherming van de consument. Dat waren uw woorden.
Ik weet alleszins dat in eerste instantie een vastgoed makelaar die de regels van het BIV niet respecteert, door het BIV kan beoordeeld, maar bestraft ???
Dus hier mag ik uit begrijpen dat je reeds een klacht bij het BIV ingediend hebt, maar dat zij deze niet ontvankelijk verklaard hebben?
Je gelooft dat toch niet ! Maar wanneer daar een particulier bij betrokken is kan je bij het BIV toch niets doen ! Kan je dan met makelaar en particulier naar de rechtbank ?
Het BIV is nog altijd geen rechtbank. Ook kan het BIV niet verantwoordelijk gesteld worden voor het wangedrag van een individuele makelaar. Zoals hierboven gezegd kan je IEDEREEN voor de rechtbank dagen. Of uw klacht gegrond geacht gaat worden, is een héél andere zaak. Mogelijk draait u op voor een tergend en roekeloos geding...
Is dat dan duidelijk ?
Neen, het is absoluut niet duidelijk. Wat wil je eigenlijk? Was jij kandidaat koper voor een woning, maar heeft de makelaar het op een niet-legaal akkoordje gegooid met een andere kandidaat koper? Of ben jij de eigenaar die de woning via een makelaar wil verkopen, en is er daar iets illegaals tussen makelaar en een kandidaat-koper gebeurd? Of bedoel je met "koper" eigenlijk "verkoper" en heeft de makelaar een niet-legale afspraak met de eigenaar van de woning gemaakt? Wij weten dit niet, hé. Wij hebben geen kirstallen bol. Afgaande op wat je al gezegd hebt, zijn er 101 scenario's mogelijk. Als jij niet wil vertellen waarover het gaat, kan niemand u hier raad geven, en verspeel je enkel en alleen onze tijd (en die van jezelf).