Huis kopen en vorige eigenaars zouden tijdelijk huren

Bluemoon76
Topic Starter

Huis kopen en vorige eigenaars zouden tijdelijk huren

#1 , 26 jun 2015 20:58

Ik weet nu niet waar deze vraag moet staan dus ik stel ze alvast hier.

Vandaag te horen gekregen dat mijn bod op een huis is aanvaard, sneller dan gedacht heb ik een woning gevonden.
Doordat ik deze zomer nog trouw wil ik de akte nog voor het huwelijk tekenen wat mogelijk is zegt mijn notaris.

Omdat alles nu sneller verloopt en de huidige eigenaars nog geen nieuwe woning gevonden hebben zouden ze tijdelijk de woning huren.

Hoe neem ik dit nu het beste aan, er werd mij namelijk voorgesteld ' door de makelaar )dat er veschillende manieren zijn zoals een huurcontract of het opnemen in de compromis.

Ik geef uiteraard die mensen de nodige tijd maar wil nou ook niet dat ik volgende zomer nog niet verhuisd ben .

Iemand tips ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2015 22:27

Zeker en vast geen huurcontract afsluiten ....u dient voor een bezetting ten bede te gaan met de nodige borgstellingen
inhouden stuk verkoopsom op geblokkeerde rekening notaris - verkoper dient de nodige verzekeringen te hebben.
De nodige procedure bij overschrijden en schadebedragen uitzetting ineens mogelijk.
Hou er ook rekening mee dat de fiscus zal rekening houden met een verhuurperiode als 'ontduiking' belasting wegens vermeende verlaging van aankoopprijs.

Sirkii

#3 , 26 jun 2015 22:30

Geen verhuring doch een bezettingsvergoeding vragen. Je kan die bv na een tijdje elke maand 100€ duurder laten worden om de verkoper "er uit te duwen". Kom dit overeen met de verkoper en laat het al opnemen in de compromis.

Niet gratis want dan rekent registratie een fictief verhuurbedrag bij de verkoopprijs waarop registratie moet betaald worden.

Reclame

sloeberken

#4 , 26 jun 2015 23:10

Misschien hier ook eens lezen:

http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... 54&t=64873" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#5 , 27 jun 2015 09:25

Best ook reeds een einddatum voorzien in de akte (en dus ook reeds in de compromis), en clausule dat u vanaf die einddatum een deurwaarder mag inschakelen om hen uit te drijven, en hiervoor het deel van het geld dat bij de notaris vaststaat (cfr Fransicus) kan gebruiken.

Terug naar “Kopen”