Alleenstaande met lening - twee rendementswoning USA

kwispel
Topic Starter

Alleenstaande met lening - twee rendementswoning USA

#1 , 06 aug 2015 16:04

Ik kreeg gisteren vol enthousiasme een vriendin van me aan de lijn.
In september zou er op de Heysel een beurs doorgaan over een tweede verblijf in het buitenland.
Haar situatie is de volgende:
ze verdient rond de 1500 netto en betaalt nog 24 jaar een appartement af aan een kleine 500 euro per maand. Om als alleenstaande een lening te krijgen, was het al niet simpel. Ouders hebben borg gestaan. Daarnaast heeft zij ook nog zaken zoals een auto en PC op afbetaling.

Nu komt zij met het verhaal af: er is een immokantoor dat oa opbrengsteigendommen verkoopt in Florida. Je hebt er al rond de 80 000 euro.
Die worden dan via een immo verhuurd en na aftrek van alle kosten hou je er zelf zo'n 4000 euro aan over. Je kan ook x aantal dagen per jaar zelf naar daar gaan. Goed, zij gaat ervan uit: dat is altijd verhuurd ( zoals de website beweert) en met de huurgelden betaal ik dan een tweede lening af.

Ik heb niet echt gereageerd, maar iets in mij zegt dat elke bank dit verhaal bijna als psychotisch zal aanschouwen, zeker gezien het feit dat ze al een lening heeft.

Je kan "beloven" dat een pand altijd verhuurd is, maar of dit in werkelijkheid ook zo is?

Graag jullie meningen. Als ik raad geef, wil ik ook de juridische kant van de zaak wat toelichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2015 16:15

Als deze immo zijn eigen blaaskes zou geloven, zouden ze zelf investeren en geen goedgelovige zielen moeten zoeken.

denlowie

#3 , 06 aug 2015 16:33

De geschiedenis herhaalt zich, veel jaren terug waren ook charlatans die eigendommen verkochten in Florida aan goed gelovige Belgen en als ze na een tijd naar daar gingen, bestond die eigendommen zelfs niet eens !

Pas daar toch mee op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Vandebos

#4 , 06 aug 2015 16:52

Als deze immo zijn eigen blaaskes zou geloven, zouden ze zelf investeren en geen goedgelovige zielen moeten zoeken.
EEn vastgoed investering in de VS kan interessant zijn, doch vooraleer zelfs maar te overwegen er iets aan te schaffen voor verhuur zou ik dat nooit doen zonder:

- er zelf naar toe te gaan,
- met behulp van een regionale makelaar met expertise in beheer voor buitenlanders geschikte panden te zoeken,
- deze makelaar ipv een Belgische met partners ginds, te gebruiken voor het beheer.

Enige uitzondering daarop die ik zelf zou overwegen is de aanschaf van een hotelkamer in een degelijk 4* of meer hotel in één van de grootsteden. Deze hebben soms degelijke 60d/jaar stay + rest hotel verhuurovereenkomsten.

Maar!

- Vergeet niet dat de Belgische overheid automatisch op de hoogte wordt gebracht van je eigendommen ginds.
- Het contract en de akte steeds lokaal te laten controleren door een advocaat met expertise in deze vorm van verkoop, voor zelfs maar een pen op minder dan een straal van 50m van waar je moet tekenen te bekijken.
- Hou rekening met de uitputtende regelneverij van de VS overheid wanneer het neerkomt op bouwkundig in orde zijn. (Doe het zelf is semi altijd wettelijk, verzekeringskundig en aansprakelijkheidsmatig onaanvaardbaar.

kwispel
Topic Starter

#5 , 06 aug 2015 18:14

Bedankt, dit is het bureau in kwestie: http://www.florida-sunshine-properties.com/

sloeberken

#6 , 06 aug 2015 19:05

Denk dat er heel waarschijnlijk oplichters achter die website zitten, zelfs geen adres van die immo op hun website.
Website gemaakt met wordpress, snel gemaakt om snel te verwijderen zonder kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter

#7 , 06 aug 2015 20:47

Amerikadromen treffen velen. Profiteurs profiteren daarvan. Maar wat raadt je iemand aan die zo verblind is door haar dromen?

sloeberken

#8 , 06 aug 2015 21:47

Dromen zijn bedrog, als het allemaal zo simpel was, velen proberen maar weinige slagen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#9 , 06 aug 2015 23:58

Zonder gepokt en gemazeld te zijn in verhuur zou ik me aan een dergelijk avontuur niet wagen.

kwispel
Topic Starter

#10 , 07 aug 2015 00:15

is ook persoon die redeneert volgens: alles in dit land is slecht, alles in USA is fantastisch.

berenod

#11 , 07 aug 2015 08:05

Dit gaat geen probleem zijn.
Ze zal gewoonweg geen lening krijgen, banken zijn niet helemaal gek!

Deze broker werkt via Crelan voor leningen in België.
Lees even de voorwaarden, je moet een eigen woning hebben waar geen hypotheek op staat. Dan kan je nog maximum 80% van de prijs van de goedkoopste van de twee woningen (je woning in België en de aan te kopen woning in USA) lenen, dus je zal al zeker een stevige spaarpot moeten hebben!
Ze kunnen ook een lening in de USA regelen, maar minimum 150,000$, en minimum 40% eigen inbreng!

Ze komt dus nog niet in de buurt om een lening te kunnen krijgen!

Afgezien daarvan denk ik wel dat de zaal legit is, afgezien natuurlijk van de beloofde rendementen!

Zaakvoerder is een Belg, hij staat met naam, foto en Amerikaans adres op de website, de Amerikaanse/Engelstalige website is al 8 jaar geleden onder zijn persoonlijke naam geregistreerd, zijn Florida broker Licence nummers kloppen en zijn nog actief tot 2017...

mava105

#12 , 07 aug 2015 09:28

Je moet waarschijnlijk een 2de pand zonder hypotheek hebben, zodat ze er later beslag kunnen op laten leggen als de zaak misloopt (en dat zal ze zeker) Binnen kort weten we weer wat lezen in de kranten :D .

Terug naar “Kopen”