Betreft een huis met groot stuk grond dat al geruime tijd te koop staat voor €+-550k. Er was een plan om een deel van de grond af te splitsen en te verkopen aan een derde partij voor €250k. Het huis en de rest van de grond zou dan aan ons verkocht worden voor €300k. Dit hebben zowel de eigenaars als de makelaar ons mondeling meegedeeld, en familie kan hierover getuigen (zij waren er bij toen ons dat verteld werd).
We gaven drie maand geleden ons akkoord op de verkoop van het huis voor €300k, via telefoon (voicemail) aan de makelaar en de eigenaar. Plots bleek de verkoop van het stuk grond apart ook niet meer door te gaan en werd de vraagprijs terug verhoogd naar €550k. Er was bovendien een kandidaat die alles wou kopen, dus volgens de makelaar ging het voor ons niet meer door gaan.
Een aantal dagen geleden belde de makelaar me echter of we nog steeds interesse hadden. Er was een nieuw bod op de grond, dat veel lager ligt dan de prijs die de eigenaars voor ogen hadden. Nu willen zij het huis verkopen aan ons voor €400k. Volgens de makelaar moet €350k wel haalbaar zijn.
Ik vermoed dat ze een spelletje spelen om toch meer te krijgen voor de woning. Wij gaven ons akkoord op de door hen gevraagde prijs van €300k en blijven daar bij, maar ik vermoed dat we niets hebben om op te staan?
Bedankt voor de hulp!