woonbonus

sleper
Topic Starter

woonbonus

#1 , 05 dec 2015 21:07

Dochter en schoonzoon hebben een paar jaar terug huis gekocht .
Geleend en genoten van een woonbonus .
Zelf heb ik onlangs mijn woning verkocht en zoek nu een flat te kopen .
Dochter en schoonzoon zouden bereid zijn bij te schieten indien mijn middelen
ontoereikend moesten zijn .Ik heb maar 1 kind . Lopen ze gevaar het recht op hun woonbonus
te moeten terug geven ook indien het bedrag dat ze inbrengen eerder beperkt mag genoemd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 06 dec 2015 14:18

Vrag is wat u bedoelt met "bij te schieten". Anders kunnen we niet op deze vraag antwoorden. u kan al eens beginnen met in google "voorwaarden woonbonus" in te tikken en dan kan u zelf opmaken wat de kantlijnen zijn...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

sleper
Topic Starter

#3 , 06 dec 2015 15:19

Vrag is wat u bedoelt met "bij te schieten". Anders kunnen we niet op deze vraag antwoorden. u kan al eens beginnen met in google "voorwaarden woonbonus" in te tikken en dan kan u zelf opmaken wat de kantlijnen zijn...
met " bijschieten " spreek ik van een bedrag van + - 25000

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 dec 2015 18:51

Of ze u nu 1 EUR geven of 1 miljoen EUR, dat heeft niets met de woonbonus te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sleper
Topic Starter

#5 , 06 dec 2015 19:05

Of ze u nu 1 EUR geven of 1 miljoen EUR, dat heeft niets met de woonbonus te maken.
Dank U.

basejumper

#6 , 06 dec 2015 19:45

Inderdaad, een steun in de vorm van een gift heeft geen enkel effect op hun woonbonus. Enkel als ze zouden mee optreden als mede-eigenaar zou dat wel spelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii

#7 , 06 dec 2015 19:47

Da s inderdaad een leningsovereenkomst en heeft niets met de woonbonus te maken. Stel wel een leningsovereenkomst op zodat - mocht je onverwacht overlijden - je zoon dit geld buiten de successie kan houden. Doe dit zelfs als uw zoon u dat wil geven (en je dus niets terugbetaald). Je kan de som ook laten groeien door een rente af te spreken doch overdrijf niet (bv spaarboekrente ...) Uw zoon schrijft wel best het geld over zoniet kan hij moeilijk aantonen dat hij wit geld uitgeleend heeft.

Terug naar “Kopen”