Dringende vraag - bod op huis via mail

Loreerol
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dringende vraag - bod op huis via mail

#1 , 12 mar 2016 18:21

Beste, wij hebben een dringende vraag...

Vorig weekend kwamen we, na wat mailverkeer, op een akkoord in verband met een bod op een huis. (Wij als koper) Althans, dat is wat wij tot vandaag dachten...

Vandaag krijgen we plots een mail dat de verkopers een hoger bod hebben ontvangen. Nu vroeg ik me af in hoever volgende mails bindend zijn (ik heb ze letterlijk overgenomen):

Verkopers: "We hebben ondertussen €... van onze initiële vraagprijs afgedaan en ook jullie hebben ons tegemoet gekomen. Uiteindelijk draait het nog om €... . Ik stel voor dat we samen een laatste inspanning doen en de peer in 2 delen, €...."

Ons antwoord: "Goed nieuws, wij gaan onder voorbehoud akkoord voor ... euro. [HIER VULDEN WIJ HETZELFDE BEDRAG IN ALS WAARMEE ZIJ HUN VORIGE MAIL AF HEBBEN GESLOTEN]
Ik zou wel (indien mogelijk) nog graag eens langskomen om te bekijken wat er nu effectief allemaal inbegrepen is in de prijs van uw inboedel zodat dit voor beide partijen duidelijk is."

Waarna we weldegelijk nog is zijn langsgegaan. We hebben het volledige huis gezien en er werd afgesloten met "tot binnenkort".

In later mailverkeer, na het bezoek:

Verkoper: "Zouden jullie het bod officieel willen maken ahv bijgevoegd document en het ons getekend terugsturen aub.
We gaan onze notaris een compromis voorstel laten opmaken en die zal dan doorgestuurd worden naar jullie notaris die al dan niet zijn opmerkingen hieraan kan toevoegen. Is het mogelijk de gegevens van jullie notaris te krijgen? "

Wij hebben van hun een document gekregen en ondertekend teruggestuurd. Wij dachten dat het hierdoor in orde was en wachtten verder de datum voor compromis af, maar kregen het deksel op de neus vandaag met een hoger bod.

Kan iemand ons hiermee verder helpen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Loreerol op 12 mar 2016 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 mar 2016 18:26

Welk voorbehoud?

Loreerol
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2016 18:35

Beste, verder in de mail stond nog dat we eens wouden bespreken welke dingen juist bleven (bvb gordijnen, kasten, bepaalde lampen...) waarover we al eens gesproken hadden. Dit is tijdens het bezoek uitgebreid besproken.

Reclame

sloeberken

#4 , 12 mar 2016 19:36

In de mails is nog koper en verkoper akkoord tot aankoop/verkoop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 12 mar 2016 21:00

Er heeft nog geen verkoop plaatsgevonden.
Daarvoor moeten beide partijen akkoord gaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#6 , 12 mar 2016 21:04

Sloeberken bedoelt waarschijnlijk "noch" ipv "nog"
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Kopen”