Beste, wij hebben een dringende vraag...
Vorig weekend kwamen we, na wat mailverkeer, op een akkoord in verband met een bod op een huis. (Wij als koper) Althans, dat is wat wij tot vandaag dachten...
Vandaag krijgen we plots een mail dat de verkopers een hoger bod hebben ontvangen. Nu vroeg ik me af in hoever volgende mails bindend zijn (ik heb ze letterlijk overgenomen):
Verkopers: "We hebben ondertussen €... van onze initiële vraagprijs afgedaan en ook jullie hebben ons tegemoet gekomen. Uiteindelijk draait het nog om €... . Ik stel voor dat we samen een laatste inspanning doen en de peer in 2 delen, €...."
Ons antwoord: "Goed nieuws, wij gaan onder voorbehoud akkoord voor ... euro. [HIER VULDEN WIJ HETZELFDE BEDRAG IN ALS WAARMEE ZIJ HUN VORIGE MAIL AF HEBBEN GESLOTEN]
Ik zou wel (indien mogelijk) nog graag eens langskomen om te bekijken wat er nu effectief allemaal inbegrepen is in de prijs van uw inboedel zodat dit voor beide partijen duidelijk is."
Waarna we weldegelijk nog is zijn langsgegaan. We hebben het volledige huis gezien en er werd afgesloten met "tot binnenkort".
In later mailverkeer, na het bezoek:
Verkoper: "Zouden jullie het bod officieel willen maken ahv bijgevoegd document en het ons getekend terugsturen aub.
We gaan onze notaris een compromis voorstel laten opmaken en die zal dan doorgestuurd worden naar jullie notaris die al dan niet zijn opmerkingen hieraan kan toevoegen. Is het mogelijk de gegevens van jullie notaris te krijgen? "
Wij hebben van hun een document gekregen en ondertekend teruggestuurd. Wij dachten dat het hierdoor in orde was en wachtten verder de datum voor compromis af, maar kregen het deksel op de neus vandaag met een hoger bod.
Kan iemand ons hiermee verder helpen? Alvast bedankt!