huis kopen met schulden?

Samin
Topic Starter

huis kopen met schulden?

#1 , 19 mar 2016 08:59

Hallo,

Wij zijn geïnteresseerd in de aankoop van een huis maar wij voelen dat de financiële situatie van de huidige eigenaar niet zo gezond is.

Kunnen wij als mogelijk nieuwe eigenaar nog moeten instaan voor eventuele facturen van verbouwingen die hij laten doen heeft maar nog niet betaald zijn?

Waar moeten wij zeker op letten?
Zijn er manieren om te weten te komen of er nog schulden zijn ?

Bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2016 09:23

jullie hebben met deze schulden niks te maken, de notaris zal daar voor zorgen dat de eigendom schulden vrij is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#3 , 19 mar 2016 10:14

Laat u niet verleiden om voorschotten aan de verkopende eigenaar(s) betalen !

Werk zo nodig met een overschrijving aan makelaar of notaris, dan komt het op een derdenrekening terecht zolang de akte niet verleden is, en kan het in principe niet verdwijnen.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 mar 2016 11:09

Ik zou sowieso nooit ofte nooit een voorschot betalen op de rekening van een makelaar. Als er iets misloopt word je anders onvermijdelijk meegezogen in de discussie over kosten, voorschot, gemarchandeer..... Derdenrekening van de notaris, heb het nooit anders gedaan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#5 , 19 mar 2016 11:20

Ik zou sowieso nooit ofte nooit een voorschot betalen op de rekening van een makelaar. Als er iets misloopt word je anders onvermijdelijk meegezogen in de discussie over kosten, voorschot, gemarchandeer..... Derdenrekening van de notaris, heb het nooit anders gedaan.
Klopt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#6 , 19 mar 2016 12:32

Kern van mijn antwoord was om GEEN voorschot te betalen aan iemand die in de problemen zit, als verkopende eigenaar dan.

En wat notarissen en makelaars betreft, ik heb exemplaren van beide beroepsgroepen weten naast de schreef lopen, maar het zijn en blijven uitzonderingen.

Voorschotten moeten telkens op een derdenrekening komen, die voor niets anders kan gebruikt worden, en zeker niet om andere rekeningen te vereffenen. Bij "vergissingen", bewust of onbewust, speelt nog altijd de verplichte verzekering. Notaris bashen of makelaarbashen hoeft hier echt niet. ingeval van problemen zal gewoon dreigen met een klacht al wonderen doen.
nb Google geeft bv direct http://www.oximo.be/nl/nieuws/vastgoedm ... rdengelden (niet bedoeld als reclame voor die instelling)

Terug naar “Kopen”