Huis gekocht

RoyFabienne
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis gekocht

#1 , 23 mar 2016 21:10

Beste,

Volgende week gaan wij de aktes tekenen bij de Notaris samen met de verkoper (die gescheiden zijn).
De vrouw (verkoper) heeft haar domicilie hier nog staan en vroeg mij een paar dagen geleden of ze deze nog een hele tijd zou mogen laten staan (een paar maanden).

Wij gaan hier niet mee akkoord omdat wij deze persoon helemaal niet kennen.

Mijn vraag is nu of zij iets kan doen waardoor dat wij nadeel gaan ondervinden?

Mvg
R. F.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 23 mar 2016 21:13

Zij kan haar domicilie niet zelf veranderen, best dat u dan zelf de schrapping vraagt.

Franciscus

#3 , 23 mar 2016 22:33

En direct ... duidelijk maken via uw notaris dat adres dag van verkoop moet verdwenen zijn van rijksregister.(dienst bevolking) - is een wanbedrijf inbreuk bevolking ( zie verder).
Dat er een dwangsom van € 100 per dag zal gevraagd worden en dat voor alle zekerheid € 1000 ( bespreek dat met uw notaris) zal ingehouden worden van de verkoopprijs.
Dag dat u copie verkoop hebt gaat u bij de gemeente en vraagt haar uit te schrijven en uiteraard vermoedelijk jullie inschrijven.
Zij zal dan op voorstel AACB worden gezet. Verwittig ook de wijkinspecteur die op uw nieuw adres controle kan komen doen en vaststellen dat zij geen belangen meer heeft.
Politie moet hiervoor een AA opstellen inzake het voorstel AACB en een PV inzake inbreuk bevolking ( correctionele straf- wanbedrijf).

Gevolgen voor u elke GDW kan alles wat in het huis staat opschrijven en met beslag leggen en komen opladen.
Politie kan op uw adres huiszoeking komen doen gezien het haar officieel adres is.
Alle schuldeisers komen bij u langst.

Reclame

RoyFabienne
Topic Starter

#4 , 27 mar 2016 20:14

Bedankt voor jullie reactie! Hier ben ik mee verder geholpen.

Nog een laatste vraag:
Mogen wij in tussentijd (tussen tekenen koopovereenkomst en tekenen akte notaris) een kijkje gaan nemen op de eigendom (tuin, stallen) Het is namelijk zo dat en restanten liggen van bouwmaterialen die gebruikt zijn in het huis. De eigenaar zei dat hij deze zou laten liggen, maar ik heb hier een onzeker gevoel bij en zou (als toegelaten) eens een kijkje willen gaan nemen..

Bedankt!

Franciscus

#5 , 27 mar 2016 20:31

Indien toelating geen enkel probleem.
Indien zichtbaar van buiten eigendom ook geen probleem.
Zeker foto's nemen.

RoyFabienne
Topic Starter

#6 , 28 mar 2016 17:23

Bedankt!
Vandaag zijn we te weten gekomen dat de vrouw zeer veel vierkante meters vloer (die gebruikt is geweest is de badkamer, maar er nog lag voor te plaatsen in de hal) en de houtkachel (die aangesloten was in de woo kamer) heeft weg gehaald. We spreken hier over ettelijke duizenden Euro's.
Hoe pak ik dit het best aan?

Mvg
R

Sperwer87

#7 , 28 mar 2016 18:01

Bedankt!
Vandaag zijn we te weten gekomen dat de vrouw zeer veel vierkante meters vloer (die gebruikt is geweest is de badkamer, maar er nog lag voor te plaatsen in de hal) en de houtkachel (die aangesloten was in de woo kamer) heeft weg gehaald. We spreken hier over ettelijke duizenden Euro's.
Hoe pak ik dit het best aan?

Mvg
R
Stond dit in de compromis dat die vloer voor jullie zou zijn?

RoyFabienne
Topic Starter

#8 , 28 mar 2016 18:04

Beste,

De vloer niet rechtstreeks, er wordt gesproken over bouwmaterialen/restanten...
En die kachel?
In de overeenkomst staat "gekocht in oorspronkelijke staat"
Kachel staat ook duidelijk op de foto's enzovoort...

Mvg
R

Booke

#9 , 31 mar 2016 13:07

Als de kachel deel uitmaakt van het verwarmingssysteem mogen ze deze niet weghalen. Anders wel of het moest opgenomen zijn in de compromis dat deze moet blijven staan.

Terug naar “Kopen”