1 woning, verschillende prijzen

bartr
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

1 woning, verschillende prijzen

#1 , 10 apr 2016 22:20

Hallo,

In hoeverre is het wettelijk toegestaan om als makelaar een woning te koop te zetten waarbij op hebbes.be een andere prijs wordt gehanteerd dan op de website van de makelaar zelf? Welke prijs is voor mij als potentiële koper dan van toepassing? (op hebbes.be ligt de prijs beduidend lager)

Graag enige feedback aub.

Alvast heel veel dank.

Mvg. Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 10 apr 2016 22:23

De prijs die voor u van toepassing is, is degene waartegen u een bod doet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bartr
Topic Starter

#3 , 10 apr 2016 22:43

Klopt, dus dan wordt het onderhandelen vanaf de laagste prijs, en de 'dorpsregel' van 10% te hanteren...

Wat doe ik als verkoper als ik zie dat mijn huis op een bepaalde plaats onder de afgesproken prijs wordt te koop gezet?

Reclame

Sperwer87

#4 , 11 apr 2016 00:29

Klopt, dus dan wordt het onderhandelen vanaf de laagste prijs, en de 'dorpsregel' van 10% te hanteren...

Wat doe ik als verkoper als ik zie dat mijn huis op een bepaalde plaats onder de afgesproken prijs wordt te koop gezet?
Zou mij verwonderen dat de makelaar dit zou doen zonder de toestemming van de verkoper.

mava105

#5 , 11 apr 2016 09:01

Als verkoper heb jij toch het laatste woord. Je hoeft een bod toch niet te aanvaarden, zelfs al is het merkelijk hoger dan de vraagprijs van de immo.

bartr
Topic Starter

#6 , 11 apr 2016 15:40

Zou mij verwonderen dat de makelaar dit zou doen zonder de toestemming van de verkoper.
En toch een feit. Raar maar waar... met een uitleg waar niemand aan uit kan.
Vandaar mijn vraag of er hieromtrent wettelijke bepalingen bestaan.

asperger

#7 , 11 apr 2016 15:51

Geen problemen zoeken waar er geen zijn.
Uiteindelijk beslist verkoper over de prijs vooraleer zijn krabbel te zetten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”