Klein beschrijf opbrengsteigendom

riemst
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Klein beschrijf opbrengsteigendom

#1 , 11 apr 2016 21:49

Beste,

Ik ben van plan om een onroerend goed te kopen en onmiddellijk te verhuren.
Echter woon ik op dit moment nog bij mijn ouders (en dit voor enkele jaren nog) en heb ik nog geen onroerend goed ter beschikking.

ik ben niet van plan om er te wonen binnen de drie jaar dus lijkt me dit niet in aanmerking te komen als klein beschrijf.

Over enkele jaren zou ik wel iets voor mezelf willen kopen.
Als ik het goed begrijp zou dit dan ook niet als klein beschrijf in aanmerking komen aangezien ik dan al een onroerend goed zou hebben.
Klopt deze redenering?

Want als ik eerst een Eigen woonst zou kopen en dan pas een opbrengstgoed, dan zou mijn eigen woonst eventueel wel een klein beschrijf zijn.

Hieronder de voorwaarden die ik terug vond (buiten voorwaarde KI):

De woning is de enige woning van de koper(s). Op het moment van de aankoop mag de koper geen eigenaar zijn van een ander onroerend goed bestemd voor bewoning, tenzij deze geërfd zijn van een bloedverwant in opgaande lijn.

De koper:
•domicilieert zich binnen de 3 jaar in de aangekochte woning
•behoudt er zijn domicilie onafgebroken gedurende 3 jaar
•is een natuurlijk persoon (geen vennootschap of vzw)
•moet het volledige goed verwerven
•moet de volle of blote eigendom verwerven (alleen vruchtgebruik is onvoldoende).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 12 apr 2016 10:42

Je redenering klopt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Kopen”