Koper zegt koop af na schriftelijk bod

Penalcode
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Koper zegt koop af na schriftelijk bod

#1 , 22 apr 2016 18:55

Appartement staat te koop. Koper doet vrijwel onmiddellijk een bod na bezichtiging, via e-mail naar het immokantoor. Immokantoor overlegt telefonisch met mij, we komen een prijs overeen waar het immokantoor opnieuw schriftelijke bevestiging heeft.

De dag nadien komt koper nog eens langs met zijn ouders, op het eind van het bezoek wordt afgesproken dat we de volgende dag (vandaag) het compromis zouden sluiten.

De koper belt deze morgen naar het immokantoor en laat op botte wijze weten dat hij van heel de koop afziet.

Mijn vraag is nu, is dit schriftelijk bod bindend? Zo ja, kan ik hier iets mee doen? Ik ben niet wraakzuchtig van nature maar de manier waarop heel de situatie is verlopen heb ik geen zin ze er makkelijk vanaf te laten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 22 apr 2016 19:43

Ja dit bod is bindend! Onderneem juridische stappen en verplicht hem tot aankoop of het betalen van een schadevergoeding

basejumper

#3 , 22 apr 2016 21:06

Vraag is natuurlijk wat u erbij wint. Als koper bij zijn standpunt blijft kan u beginnen procederen. Mogelijk komt over twee jaar uw zaak voor de rechtbank, maar intussen kan u uw appartement niet verkopen... En voor hetzelfde geld heeft die koper geen geld en kreeg hij geen lening. Vraag is of er dan nog iets te rapen valt, gesteld dat u gelijk zou krijgen....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

mjers

#4 , 22 apr 2016 22:21

Vraag is natuurlijk wat u erbij wint. Als koper bij zijn standpunt blijft kan u beginnen procederen. Mogelijk komt over twee jaar uw zaak voor de rechtbank, maar intussen kan u uw appartement niet verkopen... En voor hetzelfde geld heeft die koper geen geld en kreeg hij geen lening. Vraag is of er dan nog iets te rapen valt, gesteld dat u gelijk zou krijgen....
Tja, maar dat kan je over alle rechtszaken zeggen. Als men uw redenatie volgt dan doekt men beter het gehele rechtssysteem op.
Uitspraak schat ik meer over 6 maanden ipv 2 jaar.

sloeberken

#5 , 22 apr 2016 22:41

6 maand is wel heel kort, dit zou kunnen als er geen advocaten bij te pas komen, maar immo kan zichzelf niet verdedigen.
Dan mag er geen enkele partij beroep aantekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Kopen”