Beste,
Ik moest normaal gezien vandaag mijn akte gaan tekenen bij mijn notaris. Gisteren belde de verkoper mij om te melden dat er toch een berging aanwezig was bij het appartement, ook al was dit eerder niet duidelijk en werd dus ook niet opgenomen in de compromis. De koper (tevens de zaakvoerder van de desbetreffende immo) is uiteen met zijn zakenpartner, heeft geld nodig en verkoopt dus 1 van zijn appartementen. Maar het appartement behoorde tot vorige week aan de zakenpartner en werd dus verkocht eind vorige week aan mijn verkoper. Wat blijkt er nu te staan in de verkoopsakte tussen de verkoper en de zakenpartner: dat mijn appartement onvoorwaardelijk verbonden is met 4 bergingen. !! en geen enkele aparte quotiteit bezit. Dit zag mijn notaris deze middag (aangezien de tegenpartij deze ochtend pas die verkoopsakte doormailde aan mijn notaris) en meldde dit aan de verkoper en zijn notaris. Waarop de verkoper kwaad werd en niet wilde tekenen. Sowieso kan de verkoper de bergingen niet apart verkopen aangezien die 1 zijn verbonden met het appartement. Nu de vragen: aangezien er in de compromis niet vermeld wordt dat er een berging is, maar wel in de andere verkoopsakte (tussen verkoper en zakenpartner) heb ik dan recht op die 4 bergingen of niet? En indien de verkoper blijft weigeren, kan ik dan aanspraak maken op gemaakte kosten en 10% schadevergoeding? En mijn akte verlijdt 30 april (dus binnen 2 dagen), wat als die termijn wordt overschreden? Is dan het appartement dan sowieso van mij of niet?
Hopelijk kan iemand mij raad geven.