Goedenavond allen, dank voor de acceptatie van mijn deelname aan dit forum.
Ik heb een probleem. (Wie niet hier?...) Door een wijziging in mijn persoonlijk leven heb ik op korte termijn een nieuwe woonst nodig en daarvoor heb ik een grote som geld nodig.
Ik ben alleen-eigenaar van een woning (hypotheekvrij) die ik verhuur aan een sociaal verhuurkantoor. Toen de toekomst nog zonnig leek (zo'n drie jaar geleden) heb ik deze verhuurd aan een sociaal verhuurkantoor. Dit voor de duur van negen jaar, zonder mogelijkheid om de overeenkomst te beëindigen voor eigen bewoning.
Nu is mijn vraag concreet of het mogelijk is om een woonst met zo'n verhuurcontract te verkopen? Het contract zou dan niet beëindigd moeten worden, alleen verandert de woning van eigenaar.
Waar moet ik zijn om de juiste inlichtingen te bekomen? Zou ik als eerste het sociaal verhuurkantoor contacteren?
En hoe zet ik mijn woning discreet in de verkoop?
Nu spaargeld toch niks meer opbrengt, is dit een ideale investering, lijkt mij. Maar misschien denk ik te rooskleurig, omdat dit natuurlijk in mijn voordeel is...
Alvast mijn dank aan diegenen die een klein lichtje in de donkere tunnel zouden kunnen laten schijnen.