Uit huis zetting van bewoners

BenjaminKoyen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uit huis zetting van bewoners

#1 , 27 mei 2016 19:53

Situatie:
Er is een gedwongen openbare verkoop van een eigendom, de panden zijn onbewoonbaar verklaard en verwaarloosd. Het gaat in totaal om 3 huizen, eigendom van 1 famillie.
Het huis is momenteel onbewoonbaar verklaard, maar wordt nog bewoond door eigenaars/huurders/vruchtgebruikers. (het gaat om drie verschillende panden, waarvan ik beoog er 1 te kopen).
De exacte notariële regeling omtrent eigendom en vruchtgebruik van de bewoners ken ik niet, maar ze gaven al blijk niet zomaar te willen verhuizen.
Er bestaat voor geen enkel pand een officiëel huurcontract of iets dergelijks, of er een huur betaald wordt is onduidelijk.
Graag had ik geweten hoe ik deze mensen uit het huis kan zetten na de aankoop van het huis.
En al even belangrijk: wat is de periode die hier overheen gaat en welke kosten zijn er mee gepaard?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2016 22:23

U kan nakijken of er een huurcontract is bij de registratie (dienst financiën)
Als nieuwe eigenaar dient u het huurcontract te respecteren.
Bij onbewoonbaarheid is er een beslissing burgemeester.
Als eigenaar moeten ze toch niet verkopen???

Hoe gaat u die personen uit huis zetten???

Fortuin

#3 , 28 mei 2016 00:40

Hoe gaat u die personen uit huis zetten???
Hij wil waarschijnlijk de naakte eigendom kopen van iemand?

Reclame

Terug naar “Kopen”