Ex wilt huis via immo verkopen zonder toestemming

chaara
Topic Starter

Ex wilt huis via immo verkopen zonder toestemming

#1 , 29 mei 2016 21:08

Geachte,

Door een mislukte relatie staat het huis dat ik toen gekocht hebt met mijn ex nu 3maanden te koop. Mijn ex wilt nu graag ons huis via immokantoor verkopen, ik wil daar nog even mee wachten.
Ik wil eerst zonder immo proberen omdat ik hem bij verkoop nog bedrag van 22.000 EUR schuldig ben.
Nu wilt mijn ex mij voor de rechter slepen, omdat ik in zijn ogen niet wilt mee werken om ons huis snel te verkopen, kan hij dit zomaar? en kan immo ons huis te koop zetten bij hen zonder mijn toestemming?

Ter info: wij zijn wettelijk samenwonend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 29 mei 2016 21:18

Je weet toch los van of je ex dat nu mag doen of niet dat ook jij het bod moet aanvaarden van de koper. Dus zolang jij geen ja zegt tegen een bod is het huis verkopen op die manier onmogelijk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2016 21:34

Verkoop tegenhouden zal moeilijk gaan want niemand kan gedwongen in onverdeeldheid blijven.
Edoch indien u weigert ( wat uw goed recht is) kan men naar de rechter trekken om een gedwongen (openbare) verkoop te vragen.
Meestal liggen de opbrengsten dan nog lager.
Aan u de keuze.

Reclame

Terug naar “Kopen”