Beste,
een tijdje gelegen kocht ik een nieuwbouwappartement dat reeds gebouwd is maar ik waar nog vrij de vloer, badkamer, keuken en trap kon kiezen. Voor de badkamer staat op het originele plan het bad rechts van de deuropening en de wastafel links. Ik was op de hoogte dat deze aansluitingen omgewisseld werden, maar er werd mij gezegd dat dit niet uitmaakte en ik zoals ik wenste daar ook een douche kon plaatsen. Toen ik twee weken geleden mijn badkamer ging kiezen werd mij gezegd dat de rechtse muur waartegen nu mijn douche staat slechts 85 cm breed is. en ik dus geen standaard douche van 90 cm kan installeren.
De bouwmaatschappij komt met de volgende oplossingen: of ik plaats een kleinere douche van 80 breed, of ik neem de kosten op mij om het muurtje, en dus de deuropening 15 cm te verplaatsen. Voor mij allebei geen opties want ik kocht het appartement aan met de garantie dat ik daar een douche kon plaatsen. Hun standpunt is: je kan er een douche plaatsen, enkel geen standaard maat van 90/90.
Ik heb natuurlijk nergens vermelding van de standaarddouche omdat in het lastenboek een bad vermeld staat. Wel heb ik:
- e-mail waarin men mij bevestigd dat een douche mogelijk is (wel geen vermelding van standaard 90/90, maar ook nergens opmerking dat enkel een breedte van 80 mogelijk is)
- e-mail waarin men bevestigd dat ze het muurtje zijn gaan opmeten en het geen 90 cm breed is.
- e-mail waarin wordt gezegd dat de aansluitingen omgewisseld zijn en dat de verkoper het zelf vreemd vindt dat de aansluitingen omgewisseld zijn, maar de deuropening niet verplaatst is.
Wat kan ik hiertegen doen? Op het originele plan staan de aansluitingen omgekeerd, kan ik hen dwingen op te leveren zoals het ondertekende plan met bad/douche links en wastafel rechts van de deuropening?
Bedankt voor jullie hulp!
Stefanie