Verkoper dwingt ons compromis te tekenen

bdnobele
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkoper dwingt ons compromis te tekenen

#1 , 08 jun 2016 14:27

Situatie:
- Schriftelijk bod gedaan op een huis.
- Dit bod werd aanvaard (verkopers hebben dit bod getekend voor akkoord).
- In dit bod staat niets over opschortende voorwaarden, hoewel we de verkopers mondeling wel meegedeeld hebben dat we nog een bank moesten zoeken.
- We hebben onze notaris laten weten dat we deze opschortende voorwaarde voor het bekomen van een hypothecaire lening wel in de compromis willen opnemen.
- X aantal dagen later, op het moment dat alle partijen samenkomen om de compromis te tekenen, krijgen we te horen dat de tegenpartij niet akkoord gaat met het opnemen van deze voorwaarde.

We zijn uiteen gegaan zonder dat wij de compromis getekend hebben, omdat we niet overeen kwamen over dit punt. De tegenpartij heeft de compromis wel getekend, wij dus niet.
Ik zou het proces enkele dagen willen rekken, omdat ik volgende week uitsluitsel krijg van de bank of we al dan niet een lening krijgen.
Echter, ik kreeg net te horen dat de tegenpartij wil dat we de compromis morgen tekenen, anders stappen ze naar hun advocaat.

Wat zijn onze opties???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 jun 2016 14:36

In uw schriftelijk bod dat aanvaard werd, werden geen opschortende voorwaarden gesteld, dus u kunt dit er niet ineens bij gaan voegen. Probeer dus een oplossing te vinden of de tegenpartij kan de standaard 10% verkoopprijs schadevergoeding eisen, of zelfs de uitvoering van de koop tegen de oorspronkelijke voorwaarden.

EpilEpic
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2016 15:08

de 10% schadevergoeding geldt toch enkel wanneer de compromis reeds ondertekend werd?

Reclame

Milo72

#4 , 20 jul 2016 15:32

Ik vermoed dat TS ondertussen al lang een getekend compromis heeft :D topic is meer dan een maand oud
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Kopen”