Kopen en verhuren?

Darliiien
Topic Starter

Kopen en verhuren?

#1 , 14 jun 2016 15:19

Beste,
Een tijdje geleden heb ik hier de vraag gesteld ivm mijn vriend die een appartement wil kopen van een collega (a) van ons. Maar collega a heeft dat appartement verhuurd aan collega b.
Collega b huurt sinds 01/05/2016 en tot 01/05/2017.
Mijn vriend gaat sowieso proberen tot onderling overleg te komen met de huidige huurder, maar als dit niet lukt, mag zij dus wel blijven tot 01/05/2017.
Nu is de vraag van mijn vriend. Het appartement wordt op dit moment verhuurd aan een prijs van 400 euro per maand. (niet geregistreerd huurcontract). Maar naar schatting is de huurprijs van het appartement geschat op 650-700 euro per maand. Dus het wordt veel te laag onder de actuele prijs verhuurd.
Nu is de vraag van mijn vriend, of het mogelijk is om bij aankoop van het appartement, de huurprijs ook te verhogen, naar een prijs die dichter bij de actuele huurprijs ligt (500-550 euro per maand)?
Of is dit niet mogelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 14 jun 2016 15:37

Dit is pas mogelijk per 3 jaar.
In jouw geval dus niet mogelijk.

sloeberken

#3 , 14 jun 2016 15:59

Enkel de vrederechter kan een huurverhoging toekennen, dit onder strikte voorwaarden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Meeboo

#4 , 16 jun 2016 10:51

let wel dat als u gaat verhuren dat uw huis aan de vlaamse woonnorm voldoet. in uw vorig topic sprak u ook dat de woning verouderd is en dringend een renovatie nodig heeft. Er is ook de verplichting uw dak te isoleren tegen 2020

Terug naar “Kopen”