Hallo,
Ik zou graag een grond kopen (met een oud huis erop met de bedoeling te slopen en nieuwbouw te zetten).
Voor deze grond is een blanco bodemattest afgeleverd (geen gegevens bekend).
Echter heb ik mijn twijfels bij de oude mazoutton die er nog staat en de hoeveelheid bussen met sproeistoffen die er nog staan. Mijn ergste bezorgdheid is dat ik later op een matige of zware bodemverontreiniging zou uitkomen. Bedoeling is het compromis te tekenen en vervolgens op een aantal plaatsen een boring te laten doen om de bodem te laten testen. Ik ben echter op zoek naar een juridisch tekstje dat we kunnen opnemen in het compromis, dat indien er zou blijken dat er matige of sterke verontreiniging zou zijn het contract nietig is en er dus geen bijkomende kosten zijn voor kandidaat koper (voor mezelf dus). De kosten van de boring zelf ben ik bereid te dragen, aangezien ik liever nu een kleine som betaal dan later in de problemen te komen omwille van een dure sanering.
Ik heb al eens op internet gezocht, maar nog niets gevonden wat ik kan gebruiken. Ben niet zo zeer thuis in die juridische formuleringen, ben al lang blij als ik begrijp wat er staat, laat staan dat ik zelf zo iets zou kunnen schrijven.