Ik heb onlangs een Appartement gekocht op 1ste verdieping.
Na het tekenen van de compromis, zijn we 1 maand voor de akte het appartent gaan bezichtigen. Wat blijkt dat de bovenbuur 4 grote honden heeft. Mijn vrouw is echter heel bang van honden, hun hebben echter gezegd dar het rustige koppels waren van boven en niets bijvermeld van honden. We zijn gaan klagen bij de makelaar en vinden dit niet kunnen, en dat we de koop willen ontbinden en dat we verder zullen gaan naar met de zaak.
Ze zijn gaan opzoeken naar oplossingen, 1 week voor de akte had de office maneger van de makelaar bericht ingesproken dat de (ex) eigenaar heeft gesproken met de buren dat hun de honden gingen wegdoen (1week voor de akte) en dat hun zelf gingen verhuizen naar een ander huis. En hebben toch besloten om de koop door te laten gaan. We hebben getekend bij de notaris en de zelfde dag dat we gingen verhuizen blijkt dat de honden er nog zijn, en hebben de bovenburen gesproken.
Ze zeggen niks weten van hun honden weg te doen, en dat ze zelf ook niet gaan verhuizen. Maar heeft wel gezegd dat de exeigenaar wel was langsgekomen en gezegd heeft als je de honden voor 1 week kan wegdoen.
Dus eigenlijk een opgezet spel van de exeigenaar om de koop door te laten gaan, en doen alsof de honden wegzijn van het appartement. Die zelfde dag zijn we terug verhuisd naar mijn ouders omwille dat mijn vrouw schrik heeft van honden en hebben ons app geen 1 dag bewoond!!!! De bovenburen waren geshokt van mijn verhaal en we bij hun verhaal. Ik kan hun niet zeggen de honden weg te doen, ze waren altijd al daar, tis ook hun aangekochte appartent.
Met valse infos hebben ze het ons toch verkocht. Wat kan ik echter doen? Ik heb laag beschrijf betaald. Kan ik de exeigenaars gaan aanklagen voor valse getuigenis en stilzwijdende infos. De bovenburen zijn getuigen van de gebeurtenissen.
Ze hebben ons opgelicht met valse info om toch te tekenen bij de notaris. Als ik het terugverkoopt aan de zelfde prijs, ben ik 25000 euro kwijtgespeeld registratiekosten+ boetes.
Kan ik geen ontbinding doen van de koop? Naar de vredegerechter? Verkoop met oplichterij?
Dat ik mijn geld terugkrijg.