minwaarde van woning

Booke

Re: minwaarde van woning

#61 , 09 nov 2016 19:54

Ik hoop dat de afspraak morgen jullie wijzer maakt. Denk wel heel goed na alvorens je er verder mee zou gaan. Ik lees dat je er ziek van geworden bent en je moet beseffen dat wanneer er advocaten en rechtbanken bij te pas komen je nog een hele lange tijd stalen zenuwen zal moeten hebben .En zoals je weet schrijven advocaten op zeer duur papier. Ik hoop dat jullie er zonder al teveel kleerscheuren vanaf komen. Een huis kopen en verkopen kan zeer schadelijk zijn voor de gezondheid :( Ik duim voor jullie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
karine.blockmans
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#62 , 20 nov 2016 15:38

Update : advies van 2de advocaat ingewonnen. Rechtbank Leuven is onvoorspelbaar in dergelijke zaken en zeker looptijd tot midden 2017. Dit is moordend voor ons lichaam en we hebben besloten door de zure appel te bijten en de 40.900 euro (10 %) te betalen aan de "koper". de boodschap werd door onze notaris meegedeeld aan zijn notaris die verschoot en reageerde 'ja maar dan heeft mijn cliënt de woning niet !'. Voor ons heeft het meer dan lang genoeg geduurd. De ontbinding werd ondertekend door ons en nadien door de "koper". We wilden niet meer aan 1 tafel zitten. Blijkbaar moet de "koper" gezegd hebben dat hij toch nog interesse had in onze woning maar zijn advocaat beweerde dat de kans heel groot was dat er moest afgebroken worden ????? De gemeente wou niks op papier zetten dat dit niet zo was en hij wilt het risico niet lopen. Hij is werkloos en krijgt zijn huis niet verkocht. Wij vermoeden dat die 2 redenen de hoofdrol spelen. Soit ... het geld is uitbetaald en hopelijk maakt dit geld hem niet gelukkig.
Nu rest ons nog één vraag : dit is een mooi extra inkomen voor die mensen. Worden die daar nu op belast of niet want dat zou ik pas erg vinden dat hij daarmee dan ook nog wegkomt !!!
Iemand hier een idee rond ?

Reclame

Terug naar “Kopen”