Gekochte nieuwbouw - laatste werkjes geraken niet uitgevoerd

Stijn1983
Topic Starter

Gekochte nieuwbouw - laatste werkjes geraken niet uitgevoerd

#1 , 28 dec 2016 16:58

Hallo,
Ik heb een nieuwbouw-appartement gekocht dat ik bewoon sinds 01/01/2016.
Ik heb recent ook mijn aangetekend schrijven verstuurd voor de definitieve oplevering, met al mijn opmerkingen.
De laatste maanden komt er echter nog weinig schot in de zaken die de aannemer nog moet uitvoeren. Dit zowel voor mij, voor buren, als voor gemeenschappelijke delen. Zowel voor enkele kleinere werken (te weinig kiezels op de parking) als voor grotere problemen (discussie rond krassen in de ramen)
We moeten hem ook allemaal nog een bepaalde geldsom. (ik nog 6000 euro, die ik pas betaal als alles in orde is)

Enkele vragen :
- we hebben nog steeds geen epc en epb attest ontvangen. Ondanks dat we hier met een paar buren al een jaar wonen. Is er een wettelijke termijn waarbinnen ons dit moest overgemaakt zijn?
- Ook het postinterventiedossier hebben we nog niet ontvangen. Is er een wettelijke termijn waarbinnen ons dit moest overgemaakt zijn?
- Ik moet hem nog 6000 euro. Kan ik vanaf bepaald ogenblik stellen dat zijn recht op die 6000 euro vervalt? Klinkt optimistisch. Allicht kan dat pas als de zaak op de spits gedreven is en hij de werken echt niet wil uitvoeren.

Bedankt voor elk antwoord en eventuele tips.

mvg,
Stijn

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”