machtiging bij rechtbank

steve1991
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

machtiging bij rechtbank

#1 , 09 jan 2017 16:10

Beste,

Na 3 maanden wachten is het bijna zo ver, de akte van ons huis moet verleden worden. Maar, we krijgen net (vandaag, 09/01/2017) bericht van onze notaris, dat het dossier bij de rechtbank ligt voor een machtiging. De zitting zou 31/01/2017 zijn, waarvoor we ook uitgenodigd zijn (uitnodiging zou nog in de bus moeten komen). nu de advocaat die dit dossier behandeld (aangenomen door de notaris van de verkoper) zegt ook het volgende (gekopieerd uit mail van advocaat naar notaris).
Waarde Notaris,

Uw bericht van heden op mijn antwoordapparaat.

Deze week worden de berichten van vaststelling verzonden door de griffie.  Ik heb net na telefonisch contact met de griffier vernomen dat de zaak staat vastgesteld op de zitting van 31/1.

Vonnis kan wel dezelfde dag gemaakt worden indien er zich op de zitting geen problemen voordoen.  Ik verwacht geen problemen op de zitting aangezien mijn dossier volledig is en reeds neerligt ter griffie.

Kunnen de kandidaat kopers zich hiernaar schikken?  Zij zullen eveneens uitgenodigd worden op de zitting van 31 dezer.  Indien zij niet kunnen komen volstaat het dat zij mij een mail zenden met bevestiging van hun bod.

Graag het standpunt van de kandidaat kopers.
Enig idee waarvoor dit voor de rechtbank gebracht moest worden? wij worden als koper niet op de hoogte gehouden hierover, dus we hebben totaal geen idee waarvoor dit is.
Aangezien mijn vrouw en ik hier geen verlof gaan nemen, tenzij het echt nodig zou zijn, kunnen we dus best de bevestiging van ons bod op mail zetten?

Alvast bedankt voor jullie tijd

en voor de personen die mijn verhaal al even aan het volgen zijn (heb hier ondertussen al enkele onderwerpen voor geopend) , ik hoop dat ik jullie niet te veel verveel met mijn vragen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steve1991
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2017 16:24

Net het antwoord van de advocaat gehad, na een beetje uitleg te vragen. Het dossier zou bij de beslagrechter liggen.

wilt dit zeggen dat de verkopers dan het huis verkopen om hun schulden af te betalen, en heeft dit voor ons dan geen invloed? of hoe werkt dit precies?

Reclame

Terug naar “Kopen”