Uitstel domiciliëring

Tvandormael
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitstel domiciliëring

#1 , 24 jan 2019 12:35

Hallo op 2/12/2016 heb ik een woning gekocht met verminderde registratierechten die ik terug kreeg van een vorige woning waar ik eigenaar van was.
Nu ben ik nog steeds mijn gekochte woning aan het renoveren en omdat ik dacht dat ik 3 jaar de tijd had om me op het adres te domiciliëren had ik nog tijd.
Nu heb ik van de gemeente een brief van leegstand gekregen omdat ik blijkbaar maar 2 jaar de tijd had.
Kan ik een soort van uitstel vragen want het huis is nog steeds niet bewoonbaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 24 jan 2019 12:57

Als je kan bewijzen dat u renovatiewerken aan het doen bent kan u deze leegstandstaks aanvechten.

Betreft uw verlaagde registratierechten . Voorwaarden om hiervan te genieten is dat u er zich binnen de 2 jaar domicilieert..
Verwacht u dus ook aan een aanslag van de belastingen om het verminderde registratierecht (abattement) terug te betalen gezien u niet op tijd gedomicilieerd bent op het adres.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2019 13:30

Voor leegstand tax kan je uitstel vragen, dit doe je best aan de college van Burgemeester en schepenen, in sommige gemeenten doen ze niet moeilijk, in andere gemeenten zijn ze zeer streng, naar gelang welke politieke partij er de plak zwaait
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Kopen”