aankoop perceel

Elvi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aankoop perceel

#1 , 09 nov 2019 13:32

Wij hebben zo net een perceel aangekocht dat enkele jaren geleden door het kadaster is geplitst van de woning met tuin.
Het betreft een achterliggend stuk grond, aanpalend aan de tuin van het huis. Op dit perceel, bevinden zich enkele magazijnen en een bijgebouw. Alles verhuurd.

1. Nu zegt de gemeente dat dit perceel, gelegen in woongebied, een "tuingrond" is. Ik kan me vinden in deze redenering indien dit perceel oorspronkelijk nog bij de woning behoorde, maar dat is niet meer. Naar mijn beleving is dit nu een achterliggende grond, grenzend aan een nieuwe straat.
Klopt dit? Is dit dan bouwgrond? Waar kan ik terecht om deze juiste informatie te krijgen?
2. Gemeente stelt ook dat het bijgebouw niet vergund is, waardoor dit ook niet verhuurd mag worden. Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 09 nov 2019 13:53

Wat staat in de notariële akte?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Elvi
Topic Starter

#3 , 09 nov 2019 15:07

Deze is nog in opmaak en aangezien het voorkeurrecht betreft, komt er geen compromis. Ik moet dus nog even wachten op inzage.

Reclame

Sirkii

#4 , 09 nov 2019 16:25

Uw mening is irrelevant. Ga langs bij stedebouw. Je hebt die hoedanook nodig als je r wil op bouwen. Hopelijk heb je geen kat in een zak gekocht (zoals mijn schoonvader zaliger 60 jaar geleden...)

Terug naar “Kopen”