Hallo iedereen
Ik zit met handen in het haar, zelfs mijn notaris kan geen antwoorden geven op mijn vragen. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen die er meer over weet.
Ik ben bezig met het aankopen van een pand. De compromis werd in november 2019 reeds getekend. Hierin werd opgenomen dat de verkoper het conformiteitsattest van het gelijkvloers en de eerste verdiep dient voor te leggen.
We zijn ondertussen november 2020 en het attest voor gelijkvloers in eindelijk binnen maar het eerste verdiep is weer afgekeurd.
Ondertussen natuurlijk verschillende keren mijn krediet bij de bank moeten verlengen, zelfs opnieuw dossierkosten moeten betalen.
In maart-april bleef de verkoper als excuus het coronavirus aanhalen voor het nog niet in orde kunnen brengen van het conformiteitsattest. Erna werd natuurlijk duidelijk dat dit niet de oorzaak was.
Heb al verscheidene keren aan mijn notaris gevraagd op welke intresten/schadevergoeding ik recht heb maar hij kan hier geen duidelijk antwoord op geven. Ook omdat het onduidelijk is hoe de periodes van lockdown dienen berekend te worden.
De verkoper is het ook beu en zegt dat indien de eerste verdiep bij de volgende controle nog niet in orde is dat hij het pand helemaal niet meer wil verkopen. Hij spreekt dan van ‘eventueel’ een schadevergoeding. Hoe zit het dan als het echt zover komt?
Kan iemand mij helpen met een antwoord voor beide gevallen? Indien de verkoop zou doorgaan of juist niet.
De oorspronkelijke termijn van de overeenkomst is natuurlijk al heel lang verlopen (eind maart 2020).
Heel erg bedankt.