Hallo. Ik wil een huis met grond kopen. Ik heb een bod gedaan en dat is geaccepteerd. In de compromis staat dat het 383 meter is en dat de eigenaar 70 meter van die 383 meter mag houden. Daarna zou ik 313 meter over moeten houden, maar nu ik de definitieve documenten onderteken, heb ik nog maar 298 echte meters over. Wat kan ik in dit geval doen? Bedankt.
Ging het om 2 kadastrale percelen waarvan je er eentje koopt? Of gebeurt er eerst een opsplitsing? Door de verkoper? Dan kan je toch pas iets kopen als deze is gebeurd.
Graag wat meer info, want nu is het verhaal te vaag om kwalitatieve antwoorden te krijgen.
Er was maar één perceel in het eerste deel. En de eigenaar stopte bij 70 meter van de 383 meter. En toen ik het kocht, betaalde ik het bedrag dat de eigenaar vroeg en werd het huis getaxeerd door de taxateur die door de bank was gestuurd voor het bedrag dat ik betaalde, maar met een perceel van 313 meter, niet 298 zoals ze me nu geven.
En toen ik nu naar de notaris ging en de situatie uitlegde, zei hij dat er in het compromis staat dat de eigenaar niet garant staat voor het perceel dat hij meeneemt, dat wil zeggen, of het nu kleiner of groter is. Dat ik het zo moet kopen, zelfs als het niet hetzelfde perceel is. Ik zei dat ik niet denk dat de kersentelers hetzelfde bedrag betalen als ze me de 15 meter die er niet uitkomt niet willen geven.
De verdeling was nog niet klaar toen ik het kocht. Ik bedoel, ze hebben de verdeling gedaan en 70 meter van het perceel ingenomen, en nu zeggen ze dat er nog maar 298 meter over is in plaats van de 313 die zouden moeten overblijven.
Bij een bezichtiging werd mij verteld dat van de 383 meter 70 meter niet te koop was. Maar nu, na het kadaster, stopten ze bij die 70 meter, maar voor mij als koper waren er geen meters meer over, namelijk 313 meter.
Opgegeven oppervlakte is steeds bij benadering en dus onder voorbehoud.
Een afwijking van 20% in plus of min wordt aanvaard als binnen de grenzen vallend
Er werden 383 meter verkocht, minus 70 meter, omdat de verkoper stopte, wat betekent dat hij mij de eerste keer 313 meter verkocht. En toen ze het kadaster opmaakten, waren er nog maar 298 meter over.
Er werden 383 meter verkocht, minus 70 meter, omdat de verkoper stopte, wat betekent dat hij mij de eerste keer 313 meter verkocht. En toen ze het kadaster opmaakten, waren er nog maar 298 meter over.
Waarvoor is de verkoper gestopt?
Hoeveel keer heeft de verkoper u het huis verkocht?
Uitleg is verward.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE